ران پال ،‌ نماینده سابق کنگره آمریکا در اظهاراتی از فجایعی که آمریکا در عراق ایجاد کرده و هرگز سخنی از آنها در رسانه های جهان عنوان نشده است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فیتز نیوز ؛‌ پال در ادامه گزارش خود آورده است :‌ ماه گذشته میلادی (‌اکتبر)‌ خونبارترین و مرگبارترین ماه از سال 2008 تاکنون در عراق بوده است . در این سالها نه تنها کمترین بهبودی در وضعیت امنیت و ثبات شهرهای عراق بوجود نیامد بلکه شرایط از پیش از آن نیز بدتر شد .

بیش از هزار عراقی تنها در یک ماه گذشته بر اثر انفجارهای تروریستی و بمب گذاری ها کشته شدند که تعداد زیادی از آنان غیرنظامی هستند . صدها تن دیگر نیز بر اثر همین انفجارها زخمی و معلول شده اند . 

اخیرا "‌نوری مالکی" نخست وزیر عراق در سفر خود به واشنگتن برای تامین امنیت شهرهای این کشور و بازگشت شرایط به سالهای ژیش از تجاوز آمریکا به بغداد در سال 2003 از اوباما کمک خواسته است . 

گروه تروریستی القاعده بخش اعظمی از فعالیت های تروریستی در عراق را برعهده دارد .این گروه پس از حضور نظامی آمریکا در عراق به سرعت تقویت شده و با جذب نیرو و ادوات جنگی عملیات های خرابکارانه خود در مناطق مختلف این کشور را افزایش داده اند . 

نماینده سابق کنگره آمریکا در ادامه مقاله خودتصریح کرد :‌ اوباما در دیدار خود با مالکی بر تقویت همکاری های آمریکا با دولت عراق برای مبارزه مشترک علیه القاعده تاکید کرد اما آنچهدر این میان ناگفته مانده است این است که پیش از تجاوز نظامی آمریکا به خاکعراق القاعده ای در عراق نه حضور داشت و نه فعالیت تروریستی انجام میداد . پیدایش القاعده در عراق دقیقا همزمان با حمله نظامی کاخ سفید به این کشور بوده است . 

مقامات واشنگتن مدعی هستند که تجاوز آنها به خاک عراق برای مبارزه با تروریسم بوده اما نتیجه این به اصطلاح مبارزه با تروریسم چیزی جز پیدایش قارچ وار گروهک های تروریستی در این کشور و همسایگان آن بوده است . این موضوع برای سیاست خارجی آمریکا یک فاجعه محسوب می شود . 

در ادامه این مقاله آمده است :‌ نوری مالکی در دیدار با اوباما همچنین عنوان کرده است که هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه نیز می تواند تاثیرات ناگواری بر امنیت عراق داشته باشد چرا که حملات و اقدامات تروریستی شورشیان و مخالفان دولت سوریه بخشی از فعالیت های خود را در مرزهای عراق عملیاتی می کنند . 

پس از دیدار اوباما و مالکی جمعی از نمایندگان آمریکایی که حامی تجاوز نظامی سال 2003 واشنگتن به عراق بودند در نامه ای به اوباما از وی برای چنین دیداری انتقاد کردند . 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار