وزارت امور بین الملل و همکاری آفریقای جنوبی روز دوشنبه از کره شمالی درخواست کرد تا خلع سلاح هسته ای را آغاز کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا:وزارت امور بین الملل و همکاری آفریقای جنوبی روز دوشنبه گفت این کشور از کره شمالی می خواهد خلع سلاح هسته ای را آغاز کند و به مذاکرات شش جانبه درباره پایان دادن به برنامه هسته ای این کشور بازگردد.

وزارت امور بین الملل و همکاری آفریقای جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد این درخواست در سفر آینده ابراهیم ابراهیم معاون وزیر امور خارجه این کشور به کره شمالی نیز مطرح خواهد شد.

در این بیانیه آمده است آفریقای جنوبی بر خلع سلاح هسته ای و منع تکثیر هسته ای با قاطعیت تاکید دارد و این مسئله در هر شرایطی برای کره شمالی نیز روشن خواهد کرد که توانایی یک کشور به اقتصاد آن بستگی دارد و نه توان نظامی آن زیرا در جنگ یک طرف برنده است و طرف دیگر بازنده.

آفریقای جنوبی همچنین از کره شمالی خواست برنامه های خود را برای ساخت تسلیحات هسته ای دنبال نکند.

در بیانیه وزارت امور بین الملل و همکاری آفریقای جنوبی آمده است این کشور درعین حال به حقوق کشورهای عضو پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای موسوم به ان پی تی در برخورداری از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز احترام می گذارد.

در این بیانیه تاکید شده آفریقای جنوبی معتقد است زرادخانه هسته ای نمی تواند برای هیچ کشوری امنیت بوجود آورد.

ابراهیم قرار است پنجم و هفتم نوامبر عازم کره شمالی شود. هدف از این سفر کمک به تقویت روابط دوجانبه بین کره شمالی و آفریقای جنوبی است.

روابط دیپلماتیک بین کره شمالی و آفریقای جنوبی ماه اوت سال 1998 بنا نهاده شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار