پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارشي می نویسد : افراد مسلح و شبه نظاميان تروريست پس از اشغال سداد، يکي از شهرهاي مسيحي نشين سوريه جنايات فراواني عليه ساکنان اين منطقه مرتکب شدند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارشي با عنوان" جنايات آمريکا و ناتو عليه مسيحيان سوريه" به قلم سلوانوس بوتروس نوشت:
افراد مسلح و شبه نظاميان تروريست پس از اشغال سداد، يکي از شهرهاي مسيحي نشين سوريه جنايات فراواني عليه ساکنان اين منطقه مرتکب شدند که فهرستي از اينگونه اقدامات غير انساني به اختصار بيان مي‌شود.
1- سداد از شهرک‌هاي سوريه است که با 15000 سکنه در 160 کيلومتري دمشق پايتخت اين کشور قرار دارد.
2- اين شهر داراي 14 کليسا و يک صومعه با چهار کشيش و همچنين پنج سالن مخصوص براي برگزاري فعاليت‌هاي مذهبي و مراسم جشن است.
3- بسياري از ساکنان اين شهر به دليل نبود منابع طبيعي درفقر بسر مي‌برند.
4- ساکنان اين منطقه در بياباني با آب و هواي خشک و بدون باران زندگي مي‌کنند.
5- درپي افزايش بحران در سوريه، حدود 600 خانوار از ديگر روستاها و استان هاي اين کشور ناگزير به مهاجرت به اين شهرک مسيحي نشين شدند.
6- تروريست ها در 21 نوامبر سال کنوني وارد سداد شدند و اين منطقه را يک هفته اشغال کردند.در 28 نوامبر شبه نظاميان با بر جا گذاشتن شماري تلفات مجبور به عقب نشيني شدند.
7- در پي اشغال سداد از سوي تروريست ها حدود 2500 نفر از شهروندان اين شهر به حمص، دمشق، فيروزه،مسکنه و الفايل (Al-fhayle)گريختند.
8- تروريست ها در طول يک هفته، حدود 1500 نفر از کودکان، پيرمردان، مردان و زنان جوان را به عنوان سپر انساني به اسارت گرفتند.  اين درحالي است که برخي از گروگان‌ها پس از فرار از دست تروريست ها مجبور شدند فاصله هشت کيلومتري تا منطقه الحافر al-Hafer را پاي پياده طي کنند.
9- برخي از گروگان هايي که موفق به فرار شده بودند کشته و شماري ديگر از آنان به ارعاب، دستگيري و يا تخريب منازلشان تهديد شدند. چهل و پنج نفر از شهروندان سداد شامل زنان، کودکان و مردان نيز شهيد شدند.
10- ده نفر از ساکنان سداد پس از اشغال تروريست ها ناپديد و سي نفر ديگر نيز در درگيريها زخمي شدند.
11- تقريبا همه واحدهاي مسکوني سداد تخريب شده و اموال مردمان اين شهر به غارت رفته است.اماکن تجاري و مراکز اقتصادي سداد نيز دچار سرنوشتي مشابه شده اند.
12- تروريست ها کليساها را ويران و شماري از اموال اينگونه مراکز همچون پول، کتب قديمي را سرقت کرده و شعارهايي توهين آميز عليه مسيحيت به ديوارها نوشتند.شبه نظاميان همچنين همه ساختمان هاي دولتي، مدارس، شوراها، اداره پست، بيمارستان ، مراکز درماني و شعبات وزارت کشاورزي و دارايي سوريه را در اين منطقه نيز تخريب کردند.
14- بحران در سداد همچنين سبب مهاجرت اجباري 500 نفر از ساکنان الحافر و تخريب و غارت شماري از منازل مسکوني آنان شده است.
15- افراد مسلح اشغالگر فقط اجازه دادند ساکنان اين منطقه با لباسي که پوشيده بودند فرار کنند و در صورت حمل پول نقد، طلا و يا اسناد و مدارک دستخوش سرقت شبه نظاميان قرار مي‌گرفتند.
16- اقدامات شبه‌نظاميان آينده کودکان سداد را تيره و تار کرده است چرا که در اين شهر هيچگونه مدرسه، کودکستان و يا مراکز فرهنگي و ورزشي براي جوانان وجود ندارد.
مطالبي که تاکنون گفته شد تنها نگاهي گذار به جنايات شبه نظاميان در زمان اشغال سدادو الحافر بود.در 28 نوامبر، هنگامي که گروهي از جوانان سداد به زادگاه خود بازگشتند آنها با شهري که در حدود پنجاه درصد از ساختمان هاي آن ويران شده بود روبرو شدند.در سداد از برق و آب آشاميدني و ارتباطات تلفني خبري نيست.با اين وجود، مقامات دولتي سوريه عمليات بازسازي مراکز مسکوني و به ويژه ساختمان هاي دولتي را آغاز کرده‌اند.
با توجه به اينکه همه مدارس سداد تخريب شده است و کودکان قادر به رفتن به مدارس نيستند،  آوارگان سدادي ترجيح مي‌دهند تا زمان آماده شدن مدارس در اردوگاه هاي محل اقامت خود زندگي کنند. جناياتي که در سداد روي داد بزرگترين حادثه نسل کشي عليه مسيحيان در سوريه به شمار مي‌رود. همچنين کشتار مسيحيان سداد، پس از حادثه انفجار در کليساي(بانوي رستگاري) در عراق که در نوامبر 2010 روي داد دومين حادثه هولناک عليه مسيحيان خاورميانه توصيف مي‌شود.درچنين شرايطي هنوز کسي نمي‌داند آيا تروريست ها به طور موقت سداد را ترک کرده‌اند و دوباره به اين شهرک مسيحي نشين بازخواهند گشت و دوباره اين منطقه شاهد قتل عامي جديد خواهد بود؟!
در زمان اشغال سداد، در حالي که تروريست هاي مسلح حدود 3000 نفر را به گروگان گرفته بودند، به جز اقليت هايي که به کمک هموطنان هم کيش خود آمدند و در کنار آنان ماندند، هيچ کس در دنيا صدای فرياد و ناله شهروندان ماتم زده سدادي را نشنيد!
اکنون بايد پرسيد، وجدان مسيحيان کجاست؟ وجدان سرياني‌ها کجاست؟ وجدان بشريت کجاست؟ پايتخت نشينان، کشيشان و دوستان ما کجا هستند؟ و هنوز به جز شماري اندک، کسي دست ياري به سوي ما دراز نمي‌کند. ساکنان فقير و ماتم زده سداد با بغضي در گلو و دلي سوخته دير يا زود درچنين شرايطي نابساماني ناگزير به ترک ديار خود خواهند بود.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار