با رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی بیماری کلیوی و دیالیز، نیاز شدیدی به دستگاه دیالیز وجود دارد.

داریوش آرمان، مدیر روابط عمومی کانون حمایت از بیماران کلیوی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های امروز در حوزه "دیالیز" کشور بحث کمبود دستگاه دیالیز و فرسودگی تحت‌های دیالیز است. 

به گونه‌ای که استاندارد عمر مفید یک دستگاه دیالیز ۵ تا ۷ سال اعلام شده و بعد از این مدت از رده خارج می‌شود. 

اما در کشور ما عمر دستگاه‌ها از ۲۰ تا ۲۵ سال شروع شده و هر کدام دو تا سه شیفت کار می‌کنند و این امر موجب کاهش کیفیت "دیالیز" در بیماران دیالیزی می‌شود و مسائل و مشکلات مربوط به بیماران دیالیز و خانواده‌های آن‌ها کمتر می‌شود. 

وی تصریح کرد: به هزار دستگاه دیالیز و بازسازی بخش‌های دیالیز نیازمندیم که باید ۳هزار دستگاه دیالیز به آمار هم اکنون اضافه شود تا بتوانیم حجم گسترده و رشد چشم گیر تعداد بیماران دیالیزی کشور در آینده نزدیک جلوگیری کرد. با سرازیر شدن بیماران حاد "کلیوی" و دیالیزی مواجهه هستیم و دولت و "وزارت بهداشت "بدون حمایت مجلس محترم و سایر ارگان‌ها نمی‌توانند موجب برطرف شدن مشکلات مربوطه شوند. 

آرمان خاطرنشان کرد: مشکلات مربوطه در حوزه کمبود "دیالیز" به حداقل ممکن برسد و با توجه به اینکه دست کم با رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی حاد کلیوی و دیالیز رو به رو هستیم سالی چند هزار بیمار دیالیزی به جمع دیالیزی‌های کشور اضافه می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.