جلسه داوری اعطای نشان ملی صنایع دستی به هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی غرب کشور در موزه صنایع دستی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهرگفت:مهر اصالت گواهینامه ای است که به صورت مشترک از طرف یونسکو و دفاتر فرهنگی، هنری منطقه ای به منظور حفظ، احیا و تداوم فعالیت حرفه ها و ارزشهای بومی و سنتی به مصنوعات صنایع دستی اصیل هنرمندان و صنعتگران اعطا می شود.

وی افزود:این نشان ها به هنرمندانی اعطا می شود که ضمن بهره گیری از الگوها و مفاهیم سنتیبر خلاقیت و نوآوری در تولیدات سنتی خود تکیه کرده باشند.

سپهر تصریح کرد:این جلسات باید برگزار گردد تا قدمهایی هرچند کوچک برای توسعه و ترویج در استانها در بخش صنایع دستی برداشته شود.

این مقام مسئول یادآور شد: در دوره اول داوری که در استان کرمانشاه برگزار گردید هنرمندان16 اثر نشان ملی مرغوبیت کالا را در یافت کردند که از این تعداد 12 اثر موفق به کسبنشان مرغوبیت از یونسکو شدند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه گفت:این موضوع مهر اصالت باعث شده که تولیدات کالای صنایع دستی علاوه بر پرهیز از مواد آلاینده زیست محیطی درست کانالیزه شود تا روال تولید صحیح و درست مورد نظر جامعه جهانی قرار گیرد و علاوه بر استفاده بیشتر از کالاهای تولیدی صنایع دستی در داخل و خارج نیز فرصت برای فروش بیشتر صنایع دستی را فراهم می آورد.

وی یادآور شد: همچنین ایجاد اشتغال بومی،حفظ داشته های ارزشمند فرهنگی و لابه لای تولیدات صنایع دستی کاملا مشهود است.

این مقام مسئول گفت: داوری دوره دوم به مدت 2 روز در موزه صنایع دستی استان کرمانشاه برگزار می شود که در این دوره 188 اثر برای داوران به نمایش گذاشته شده اند که بیشترین تعداد مربوط به استان کرمانشاه است.

سپهر خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه در ایام نوروز بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان در بخش صنایع دستی فروش داشته و در بخش صادرات صنایع دستی بیش از هشت میلیادر دلار از طریق اداره گمرک به طور رسمی اعلام شده و به صورت چمدانی و یا از طریق استانهای دیگر رقمی بیش از این صادر شده است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، مورد ، ارزیابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.