معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل از کاهش صادرات سیب زمینی استان به دلیل افزایش 120 درصدی عوارض خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / صدیف بیگ زاده افزود: افزایش قیمت داخلی محصول سیب زمینی باعث اختلاف با قیمت های خارجی بوده و روند صادرات سیر نزولی پیدا کرده است.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه سطح زیرکشت سیب زمینی در استان نسبت به سال گذشته بر اساس آمار کاهش یافته ولی به دلیل شرایط اقلیمی مناسب ، تولید سیب زمینی به میزان سال قبل بوده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با بیان اینکه در تیر و مرداد سالجاری صادرات سیب زمینی از استان انجام نشده است ، گفت: در شهریورماه سال گذشته دو هزار و 579 تن صادرات سیب زمینی انجام شده که این میزان در شهریورماه سالجاری به یک هزار و 135 تن کاهش یافته است.

بیگ زاده با اشاره به صادرات 11 هزار و 784 تنی سیب زمینی در مهرماه سال گذشته از کاهش این رقم به یک هزار و 622 تن در مهرماه سالجاری خبر داد.

وی قیمت داخلی محصول سیب زمینی را در سال گذشته پنج هزار ریال عنوان کرد و گفت: متوسط قیمت سیب زمینی در سالجاری بیش از 18 هزار ریال می باشد.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گفت: محصول سیب زمینی جزو کالاهایی است که مهم ترین سبد کالایی صادرات استان را به خود اختصاص داده و قریب 50 درصد صادرات استان را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد : کاهش صادرات این محصول باعث شده کل صادرات استان تحت الشعاع قرار گرفته و صادرات استان کاهش چشمگیری داشته باشد.

براساس آمار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در سال زراعی جاری بیش از 850 هزارتن محصول سیب زمینی در این استان برداشت شده است/س.

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، صادرات ، سیب ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.