بر اساس پیش بینی های کمیسیون اروپا، روند کسری بودجه اسپانیا در سالهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا در ارزیابی خود از اوضاع اقتصادی و مالی کشورهای عضو و پیش بینی وضع بودجه آنها در سالهای آینده اعلام کرد میزان کسری بودجه اسپانیا تا قبل از سال 2016 به زیر 3 درصد کاهش نخواهد یافت.

بر اساس این گزارش، میزان کسری بودجه اسپانیا امسال به 6.8 درصد کل تولید ناخالص داخلی اش خواهد رسید. این در حالی است که دولت اسپانیا پیش بینی کرده است رقم این شاخص امسال به 6.5 درصد برسد.

بر اساس پیش بینی های کمیسیون اروپا میزان کسری بودجه اسپانیا سال آینده به 5.9 درصد و سال 2015 نیز به 6.6 درصد خواهد رسید.

با توجه به این واقعیات، رسیدن میزان کسری بودجه اسپانیا به زیر سه درصد، میزان رقمی که کمیسیون اروپا برای کسری بودجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا مجاز شمارده است، بسیار دشوار به نظر می رسد.

در همین راستا، پیش بینی های کمیسیون اروپا نشان می دهد رکود اقتصادی امسال نیز در اسپانیا ادامه خواهد یافت. بدین ترتیب تولید ناخالص داخلی این کشور امسال 1.3 درصد کاهش خواهد یافت حال آنکه قبلا رقم 1.5 درصد برای کاهش تولید ناخالص داخلی اسپانیا در امسال پیش بینی شده بود.


برچسب ها: اسپانیا ، کسری ، افزایش ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار