همزمان با آغاز ساخت پايگاه سپر موشکي آمريکا در روماني و شکست در چند دور مذاکرات سپر موشکي روسيه و ناتو ، رئيس جمهور روسيه در حکمي کميته روسي تقويت همکاري با ناتو را منحل کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، روسيه کميته همکاري با ناتو را  در سال 2011  با هدف حل و فصل اختلافات با آمريکا و ناتو تشکيل داد اما با بي نتيجه ماندن مذاکرات ، رئيس جمهور روسيه تصميم به انحلال اين کميته گرفت .
بگفته کارشناسان انحلال کميته روسي تقويت همکاري با ناتو نشان داد که صبر کرملين از کارشکني و بي توجهي مقامات آمريکا و ناتو به تحرکات نظامي در نزديکي مرزهاي روسيه بويژه در فنلاند ، لهستان ، روماني و ترکيه  لبريز شده است  .
کارشناسان روس معتقدند ، تصميم  رئيس جمهور روسيه در انحلال کميته همکاري با ناتو کاملا عاقلانه و سنجيده است زيرا همه مذاکرات روسيه با ناتو تا کنون به شکست انجاميده و آمريکا کاملا به مواضع روسيه درباره سپر موشکي اروپا ي توجهي کرده است .
به عقيده آنها ،  روسيه استقرار سامانه موشکي در اروپا را مانعي بر سر راه روابط با غرب و تهديدي براي توان هسته اي راهبردي خود مي‌داند و عملياتي شدن طرح سپر موشکي در کشورهايي مثل روماني و لهستان  روابط مسکو – واشنگتن را تيره تر خواهد کرد. 


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار