عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: میزان مبالغ دریافتی دولت در لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در پست و مخابرات مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد دهقان عضو هیئت‌رئیسه در تذکر شفاهی در جریان بررسی لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات در صحن علنی مجلس گفت: این لایحه با اصل 85 قانون اساسی مغایر است.
 
وی افزود: در جزییات این طرح عنوان مبالغ مذکور آمده که مشخص نیست سقف این مبالغ چه قدر است.
 
نماینده مردم چناران و طرقبه ادامه داد: هم چنین در این طرح موضوع جریمه بیان شده که دولت می‌تواند آن‌ها را اخذ کند، دریافت این جریمه‌ها از سوی دولت قانونی نیست چرا که مبالغ جریمه‌ها مشخص نیست.    
 
 
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد این طرح پس از تصویب نمایندگان با مخالفت شورای نگهبان در راستای دو اشکال مطرح شده مواجه شود.  
 
حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در پاسخ به این اخطار دهقان گفت: به نظر می‌رسد اگر این طرح به همین صورت تصویب شود نحوه دریافت جرایم با مشکل قانونی روبه روست از این رو برای رفع ابهام عنوان "جرایم قانونی" را پیشنهاد می‌کنیم.  
 
نایب رئیس اول مجلس هم چنین گفت: اخطار شما را در مورد مبالغی که می‌گویید مشخص نیست وارد نمی‌دانم چرا که هیئت وزیران در چارچوب قانون می‌تواند حقوق را تعریف کنند.
 
وی افزود: همان گونه که دولت می‌تواند تعرفه گمرکی را برای حمایت از تولید ملی کاهش و یا افزایش دهد در چارچوب قانون با صدور آیین نامه‌های اجرایی نیز می‌تواند این مبالغ را تعریف کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اخطار ، قانون ، اساسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار