وزیر آموزش و پرورش اجرای طرح "محرم‌سازی مدارس دخترانه" را نیازمند بودجه‌ای با رقم بالا عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اقدامات صورت گرفته در وزارت آموزش و پرروش طی چندماه اخیر گفت: 4 کمیته از سوی این وزارتخانه برای بررسی مشکلات موجود تشکیل شده است و امیدواریم بتوانیم با کمک این  4 کمیته، موفقیت‌های لازم را در حوزه آموزش و پرورش کسب کنیم.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره لزوم توجه به وضعیت مدارس ایرانیان خارج از کشور افزود: در حال حاضر لزوما این مدارس با یک نسخه اداره می‌شوند، اما ما معتقدیم که هریک از مدارس ایرانیان در خارج از کشور باید متناسب با شرایط کشوری که دانش‌آموزان در آن زندگی می‌کنند برنامه برایشان تدوین شود.
 
فانی همچنین درباره طرح "محرم‌سازی مدارس دخترانه" خاطرنشان کرد: این طرح با طرح مسقف‌سازی مدارس متفاوت است و ما اعتقاد داریم که حداقل برای اجرای این طرح یک یا دو سال زمان لازم است.
 
وی تصریح کرد: این طرح برای اجرا در تمامی مدارس دخترانه مطرح است زیرا سبب می‌شود که دختران دانش‌آموز آزاد و راحت تر تحصیل کنند.
 
وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم با بیان اینکه این طرح به بودجه بالایی نیازمند است، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا در آینده نزدیک این طرح را نهایی کرده و اعمال کنیم.

فانی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تبادل نیروهای انسانی اظهار داشت: متاسفانه ما در برخی مناطق با تورم نیروهای انسانی و در برخی موارد با کمبود نیروهای انسانی روبرو هستیم لذا معتقدیم این موضوع باید حل شود در همین راستا آموزش و پرورش درصدد است برای توسعه مشارکت دانش‌آموزان و اولیای آنها اقدامات جدی را انجام دهد و این موضوع از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه به شمار می‌رود.
 
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: درصدد هستیم در راستای مشارکت بخش خصوصی در وزارت آموزش و پرورش نیز اقدامات جدی را انجام دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار