معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه آب سد زاینده رود به کمتر از 10 درصد حجم خود رسیده است، گفت: با توجه به نداشتن پیش بینی دقیق از میزان بارندگی و افت شدید سفره های آب زیرمینی، اطمینان کافی برای تامین آب در روزهای پایانی پاییز وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، مجتبی قبادیان» اعلام کرد: با توجه به کاهش شدید ذخیره آب پشت سد زاینده رود، تأمین آب شرب نسبت به سایر نیازهای آبی دیگر در اولویت است.
وی با بیان اینکه استان اصفهان برای هفتمین سال پی در پی با وقوع پدیده خشکسالی مواجه شده است افزود: به دلیل تغییر اقلیم، کاهش بارش در این منطقه صورت گرفته و حجم سد زاینده رود به شدت کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: در سالهای گذشته با توجه به نیاز آبی بخش های مختلف از جمله کشاورزی ، باغداران و صنعت بارها آب در رودخانه زاینده رود جاری شده که این امر بر چگونگی تامین آب شرب استان تاثیر قابل توجهی داشته است.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان چاههای فلمن را به عنوان دومین منبع تامین آب استان بیان کرد و گفت: در روزگاری نه چندان دور دبی برداشتی از چاههای فلمن تا حدود چهار هزار لیتر بر ثانیه می رسید اما آبدهی این چاه ها هم اکنون به حدود 250 تا 300 لیتر بر ثانیه رسیده است.
وی با اشاره به اینکه چاه های حریمی و متفرقه متاثر از جریان آب در رودخانه زاینده رود نیز با خشکی یا کاهش شدید آبدهی روبرو شده است تصریح کرد: در سالهای اخیر حجم منابع آبهای زیر زمینی نیز تقلیل یافته است.
وی لازمه تأمین آب را صرفه جویی شهروندان و مشترکان استان در مصرف آب حداقل به میزان 20 در صد دانست و تاکید کرد: درصورت همکاری نکردن همه بخش ها و مشترکان، احتمال افت فشار و قطعی آب بویژه در طبقات بالا وجود خواهد داشت.
قبادیان گفت: این اداره با زیرپوشش قرار دادن 92 شهر و بیش از یک میلیون انشعاب ، آب جمعیتی در حدود چهار میلیون نفر را تأمین می کند.
وی افزود: آب 85 درصد جمعیت بیش از 50 شهر و 300 روستا از طریق طرح آبرسانی اصفهان بزرگ مشتمل بر تصفیه خانه آب باباشیخعلی و چاه های فلمن حاشیه رودخانه زاینده رود تأمین می شود که به طور مستقیم از رودخانه زاینده رود متأثر است.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به رسالت این شرکت درباره تامین و توزیع آب آشامیدنی سالم گفت: علاوه بر پایش ها و کنترل های کیفی روزانه در همه ایام، مسئولان مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز نظارت کیفی خود را اعمال می کنند.
وی تصریح کرد: تاکنون هیچ مشکلی خاصی در این زمینه گزارش نشده است و درباره کیفیت آب اطمینان کاملی وجود دارد/س.

برچسب ها: اصفهان ، زاینده ، رود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.