رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در سفر تجاری اقلیم کردستان عراق به استان26 تفاهم نامه به ارزش 32 میلیون دلار در زمینه های اقتصادی و صنعتی امضا کردند


سیدابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، افزود: بر اساس این تفاهم نامه ، 215 هزار تن انواع محصولات تولیدی استان به اقلیم کردستان عراق صادر می شود.

وی گفت: تفاهم نامه های همکاری دوجانبه در زمینه ی صدور محصولات کشاورزی( پیاز ،سیب زمینی، زعفران، زرشک و کشمش) مصالح ساختمانی ( ایزوگام ودیوار های پیش ساخته ) ، مواد غذایی، پوشاک، فرش، صنایع دستی، محصولات صنعتی، معدنی و حمل و نقل است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: استان ما توانمندیهای زیادی از لحاظ تولیدی و صنعتی بخصوص مواد غذایی دارد که می تواند زمینه ی مبادلاتی با اقلیم کردستان عراق داشته باشد.

حسینی گفت: امسال یک میلیون و 500 هزار دلار کالا به کشور عراق صادر شده که امیدواریم تا پایان سال حجم صادرات استان به عراق به 2 میلیون دلار برسد.

این هیات در این سفر از واحدهای تولیدی و صنعتی، پتروشیمی و سیمان بجنورد بازدید کرد و دو میز روابط تجاری بین استان خراسان شمالی و اقلیم کردستان عراق با حضور مسوول نمایندگی وزارت خارجه در این استان برگزار شد/س.

برچسب ها: امضا ، تفاهم ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.