رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه ایده درستی است اما وقتی مطابق با قانون اجرا نشد به کشور آسیب زد، به عقیده من اگر یارانه ها اجرا نشود بهتر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، لاریجانی در مراسم تجلیل از افتخار آفرینان چهل و دومین دوره مسابقات جهانی مهارت- آلمان 2013 که عصر امروز در سالن شهدای 17 شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: در این نمودار تردیدی نیست که توسعه کشور بدون نیروهای ماهرو مبتکر امکان پذیر نیست و در این زمینه باید سرمایه گذاری مناسب صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسئله مدرک مطرح نیست و موضوع صاحب فن شدن افراد است اضافه کرد: اگر تولید ما امروز می خواهد پیشرفت کند نیاز به نیروهای کارآمد و صاحب فن بیشتری خواهد شد و سازمان های نظیر سازمان فنی و حرفه‌ای در این زمینه موثر هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای ما افتخار آفرینی مدال آوران کشورمان بسیار قابل توجه است اما هماهنگی در بخش‌های مختلف بایستی مورد توجه باشد و دولت برای تقویت نیروی کار آمد و آموزش دیده دقت داشته باشد.

وی اضافه کرد: باید بسترهای لازم برای گسترش کار نیروهای آموزش دیده و مدال آوران بیشتر شود تا در کار دلگرم شوند.

لاریجانی از وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی خواست تا لایحه ای در این زمینه تهیه کنند

وی در ادامه اذعان داشت: برای تقویت نیروی متخصص اگر لایحه ای از سوی دولت به مجلس ارسال شود آن لایحه بررسی و تصویب خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید میان دولت و مجلس همراهی و همفکری وجود داشته باشد و برای گردش اقتصادی مطلوب باید به سازمان‌هایی نظیر سازمان فنی و حرفه‌ای کمک شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما امروز نیروی کار وسیعی داریم و هنوز سبقۀ جمعیتی ما جوان است و این نیروی کار جوان نیازمند سرمایه گذاری‌های مختلفی است و برای این سرمایه گذاری فضای کسب و کار و رونق اقتصادی به وجود بیاید.

وی در ادامه یاد آور شد: ما کشور ثروتمندی هستیم که از نظر سرمایه‌های غنی نفت و گاز در رتبه خوبی قرار داریم و نیروی متخصص و جوان خوبی در کشور وجود دارد اما چرا توسعه ما رشد منفی دارد؟ این یک اشکال است و باید ریشه‌های آن را یافت و تحریم‌ها بخشی از این موضوع است اما همه این مساله تحریم نیست.

لاریجانی با اشاره به اینکه حکومت افرادی لازم دارد که کار بلد و متخصص باشند و تجربه کافی را داشته باشند گفت: هزینه کار نابلد بودن را مردم باید پرداخت کنند.

وی در خصوص اجرای طرح هدفمندی یارانه ها یاد آور شد: برخی از وجود طرح‌ها ممکن است درست باشد اما اگر روش اجرای آن درست نباشد ممکن است ضررهایی را در پی داشته باشد اجرای یارانه ها ایده درستی است اما وقتی مطابق قانون اجرا نشد آسیب به کشور زد اما به عقیده من اگر یارانه ها اجرا نشود بهتر است.

وی اضافه کرد: بنا بود هدفمندی موتور افزایش تولید را در کشور راه بیاندازد و بنا بود 50 درصد آن صرف ترمیم اوضاع شود و مابقی به توسعه تولید و حل مشکل بیمه و بیماران پرداخته شود اما نه تنها 50 درصد اجرا نشد بلکه دولت می گوید هر ماه باید به دنبال پول بگردیم تا برای پرداخت یارانه ها اقدام کنیم و امیدواریم دولت جدید با ارزیابی و تحلیل درست از شرایط گام های درستی بردارد.

لاریجانی اظهار داشت: توجه به دیپلماسی در دولت مهم است اما مهمتر از آن رونق بخشی به تولید داخل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دولت جدید در آستانه گام های جدید برای هدفمندی یارانه ها در بودجه آینده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نیرو ، گسترش ، مدال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار