استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت نظارت، کنترل و انسداد گلوگاه های مهم ورود کالا و ارز قاچاق این استان از سوی مسوولان امینتی و انتظامی و متولیان امر تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، سید موسی خادمی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد افزود: نزدیکی این استان به بنادر جنوبی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی کشور افزایش و رشد قاچاق کالا و ارز در استان را به همراه داشته است.
وی وجود شرایط خاص کهگیلویه و بویراحمد در زمینه حمل و نقل و ترانزیتی بودن محورهای مواصلاتی این استان را یادآور شد و بیان کرد: نزدیکی استان با برخی استان های همجوار شامل اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و فارس همکاری و تعامل هر چه بیشتر این استان ها در این زمینه را بیش از پیش ضروری کرده است.
خادمی اظهار کرد: مسوولان امینتی و انتظامی کهگیلویه و بویراحمد باید زمینه همکاری و تعامل بین استانی با مسوولان امنیتی این استان ها را در اسرع وقت فراهم کنند تا بتوان با انسجام و وحدت رویه مطلوبتری برای مبارزه با معضل قاچاق کالا و ارز اقدام کرد.
وی با اشاره به لزوم رتبه بندی و اولویت گذاری برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عنوان کرد: کالاهایی که حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه را تهدید می کند باید بیش از سایر کالاها در اولویت نظارت و دقت متولیان امر باشد.
خادمی خواستار همکاری و انسجام بین دستگاه های مختلف اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی کهگیلویه و بویراحمد برای مبارزه جدی با این معضل شد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: پارسال بیش از 91 نشست با 430 مصوبه در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان برگزار شد که بیش از 90 درصد این مصوبات اجرا شده است.
رحمان زمانی تعداد پرونده های تشکیل شده در زمینه قاچاق کالا در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته را افزون بر 289 فقره اعلام کرد و افزود: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در سال 91 با 213 درصد افزایش نسبت به سال 90 حدود 420 میلیارد ریال بوده است.
وی تعداد متهمان دستگیر شده در این زمنیه در سال گذشته را یک هزار و 598 نفر دانست و بیان کرد: تعداد دستگیرشدگان مربوط به قاچاق کالا در سال 90 در کهگیلویه و بویراحمد نیز یک هزار و 689 نفر بوده است.
زمانی ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در شش ماه نخست امسال در کهگیلویه و بویراحمد را 74 میلیارد ریال دانست و اظهار کرد: این میزان در مدت مشابه سال 91 نیز 51 میلیارد ریال بوده است.
وی مهمترین کالاهای قاچاق مکشوفه در کهگیلویه و بویراحمد را شامل کیف، کفش، پارچه، لوازم یدکی خودرو، تجهیزات پزشکی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی، سلاح، سوخت، کود شیمیایی، مواد نیروزا، مشروبات الکلی، لوازم آرایشی و بهداشتی، گوشی تلفن همراه، اسباب بازی و سیگار اعلام کرد./س
برچسب ها: گلوگاه ، قاچاق ، کنترل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.