معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري ويژه ملاير از آمادگي يک هزار و 327 واحد مسکن مهر براي بهره برداري در اين شهرستان خبر داد.


 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ صحبت اله نجفي در شوراي تامين مسکن و حمل و نقل شهرستان ملاير اظهار کرد: اين تعداد واحد آماده بهره برداري مربوط به شهرهاي زير 25 هزار نفر، تعاوني هاي مسکن مهر، خودمالکين، مسکن روستايي و سه جانبه است.
وي افزود: اين تعداد واحد از ابتداي سالجاري تاکنون آماده شده و تعدادي از آن افتتاح شده و باقيمانده در دهه فجر امسال به متقاضيان واگذار خواهد شد.
نجفي خاطرنشان کرد: از مجموع واحدهاي آماده افتتاح، 904 واحد مسکن مهر در شهر ملاير، 297 واحد در شهرهاي زير 25 هزار نفر و 126 واحد مسکن در روستاها احداث و آماده بهره برداري است.
وي خواستار پيگيري جدي مسوولان مربوطه و تشکيل کميته تخصصي براي رفع مشکلات مسکن مهر در شهر ملاير و شهرهاي زير 25 هزار نفر شد.
معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري ويژه ملاير ادامه داد: ايجاد فروشگاه و مرکز تجاري در شهرک مسکن مهر نيز ضروري است که با همکاري اداره اوقاف و امور خيريه ملاير مجموعه تجاري بزرگي در مسکن مهر کلنگ زني شد.
وي يادآور شد: با احداث اين پروژه، شهروندان ساکن در مجموعه مسکن مهر مي توانند کليه مايحتاج خود را از اين مرکز تهيه کنند اما پيش از افتتاح اين مجموعه، با همکاري شهرداري ملاير در دو سايت مسکن مهر دو بازارچه موقت براي تامين مايحتاج مردم با سازه هاي سبک در حال احداث است که يک بازارچه به اتمام رسيده است.
نجفي بر ضرورت تسريع در روند جانمايي زمين براي احداث کلانتري و پايگاه مقاومت بسيج در شهرک مسکن مهر ملاير تاکيد کرد.
وي همچنين رفع مشکلات برخي تعاوني ها چون تعاوني 15 و خدمات زيربنايي در اين شهرک و تسريع در عمليات اجرايي مدرسه و مسجد را خواستار شد.
رييس اداره مسکن و شهرسازي ملاير نيز بر لزوم حل مشکلات مسکن مهر شهرستان تاکيد کرد.
آرش آزادي افزود: در حال حاضر تعدادي از تعاوني هاي مسکن مهر ملاير به دليل مشکلاتي چون ترانشه و نداشتن ديوار حائل هنوز پايان کار دريافت نکرده اند.
وي با بيان اينکه از ابتداي ساخت مسکن مهر تاکنون 9 هزار و 841 واحد در شهرستان ساخته شده، افزود: اين تعداد واحد در قالب پروژه هاي سه جانبه، تعاوني ها، خودمالکين و شهرهاي زير 25 هزار نفر احداث شده است.
آزادي خاطرنشان کرد: 9 هزارو 821 واحد از مجموع واحدهاي ساخته شده، پروانه بهره برداري دريافت کرده اند و شش هزارو 524 واحد نيز در مرحله نازک کاري است.
وي همچنين خواستار اخذ پايان کار در تعاوني مسکن مهر شش ملاير توسط شهرداري شد.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه ملاير نيز با اشاره به احداث بزرگترين مجموعه تجاري در شهرک مسکن مهر ملاير، اظهار کرد: اين مجموعه داراي بخش هاي متعددي براي تامين نيازهاي مردم در مسکن مهر است.
حجت الاسلام "رضا زين العابديني" از تعيين اعتباري افزون بر 14 ميليارد تومان از محل درآمد موقوفات شهرستان براي احداث اين طرح خبر داد.
وي ادامه داد: فروشگاه، نمايشگاه مبل و فرش، آرايشگاه، نانوايي، بانک و داروخانه شبانه روزي از جمله بخش هاي در نظر گرفته شده براي اين مجموعه است.
زين العابديني خاطرنشان کرد: در حال حاضر پيمانکار اين مجموعه تجاري تعيين شده و منابع مالي آن نيز تامين شده که در صورت تاييد نقشه مجموعه، به زودي عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.
وي گفت: طبق پيش بيني هاي به عمل آمده اين طرح در دو سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.