عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: در دیدار با محمدرضا عارف دیدگاه‌های و نظرات مشترکی داشتیم.

"محمد جواد حق‌شناس" عضو حزب اعتماد ملی در حاشیه مراسم تشیع پیکر مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در جمع خبرنگاران و در پاسخ  به سوال خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره دیداراصلاح طلبان با محمدرضا عارف اظهارداشت: این دیدار یکی از دیدارهای خوب ما در این مدت بود که حدود 10 حزب از تشکیلات جبهه اصلاح طلبان با جناب عارف این دیدار را برگزار کرده‌اند و تعدادی از فعالین سیاسی نیز حضور داشتند.

وی تصریح کرد: در این دیدار خواستیم درباره فضای سیاسی کشور مشورتی داشته باشیم و از دیدگاه‌های یکدیگر اطلاع پیدا کنیم.

عضو حزب اعتماد ملی گفت: یکی از مباحثی که مطرح شد همچنان حمایت از مباحث اعتدال و جناب دکتر روحانی بود زیرا فضای کشور را فضای بسیار حساسی می‌دانیم فضایی که تیم مذاکره‌ کننده با 5+1 در موقعیت ویژه است.

وی افزود: با توجه به حمایتی که رهبری انقلاب از گروه مذاکره کننده داشته است همچنان حمایت از روش اعتدالی و بخصوص مذاکراتی که در حال حاضر با 5+1 در جریان است دارد.

حق‌شناس اظهار داشت: این حمایت‌های را در راستای حمایت از منافع ملی می‌دانیم و همچنین بحث کردیم که فضای اقتصادی کشور نیازمند آرامش است و باید تلاش شود امکاناتی بوجود آید تا هم توقعات را در جامعه بالا نبرد و هم اینکه اگر احتیاج به کمک در حوزه‌های اجرایی باشد و نیز مباحث رسانه‌ای، این حمایت‌ها از دولت صورت گیرد.

عضو حزب اعتماد ملی تصریح کرد: بحث دیگری که در این دیدار مطرح شد این بود که مجموعه اصلاح طلبان باور دارند که انتخابات 92 را براساس مشارکت حداکثری تحلیل کنیم و این موفقیت بدون مشارکت حداکثری حاصل نمی‌شد و طبیعی است که این سیاست را در انتخابات آینده نیز دنبال کنیم تا همه آحاد جامعه را به سمت حضور در یک انتخابات حداکثری فرا بخوانیم.

وی افزود: در انتخابات گذشته 73 درصد حضور یافتند و ما فکر می‌کنیم که این روند باید در آینده مورد تاکید قرار گیرد تا رکورد حضور افراد را افزایش دهیم و دلایل عدم مشارکت 27 درصد را بررسی کنیم.

عضو شورای مرکزی اعتماد ملی گفت: به نظر ما انسجام ملی در زمانیکه کشور در تحریم‌های بسیار ناجوانمردانه و ظالمانه قرار گرفته و یکی از مسائلی که می‌تواند ما را از این فشارها خارج کند علاوه بر مبانی مدیریتی و توجه به برنامه و قانون بحث انسجام ملی و حمایت مردم از دولت است که از شاخص‌هایی است که باید به آن توجه شود.

حق‌شناس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا دیدار شما با عارف برای کنار کشیدن او به نفع ناطق نوری برای سرلیستی جبهه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان برای  انتخابات آینده مجلس بود گفت: من فکر می‌کنم که اکنون بسیار زود است که درباره انتخابات دو سال آینده مجلس صحبت کنیم زیرا نه به مصلحت کشور است و حساس کردن جامعه در حال حاضر مناسب نیست. که ما بخواهیم از حالا درباره انتخابات دو سال آینده صحبت کنیم و اینکه چه کسی در لیست باشد یا در لیستی داشته باشد و این طور مباحث را در حال حاضر ما انحراف می‌دانیم.

وی افزود: این صحبت‌ها توسط هر کس که بخواهد مطرح شود الان زمانش نیست و اینکه اصول رعایت اخلاق سیاسی موقعیت سخن توجه کنید

عضو حزب اعتماد ملی تصریح کرد: طبیعی است که ما به انتخابات فکر می‌کنیم اما صحبت از اینکه چه کسی می‌آید و چه کسی نمی‌آید الان زمانش نیست و اصل در مشارکت حداکثری در همه صحنه‌هایی است که کشور به آن نیاز دارد و انتخابات شاید مظهر این مشارکت باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا محمدرضا عارف پیشنهادات اصلاح طلبان را قبول کرد گفت: این گفتگو کاملا براساس یک سهم مشترک بود تا دیدگاه‎هایمان را با یکدیگر مطرح کنیم و هیچ اختلاف دیدگاهی با ایشان نداشتیم.

حق‌شناس در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگارن مبنی بر  برنامه‌های دیگر اصلاح طلبان برای انتخابات تصریح کرد: طبیعی است که نگاه اصلاح طلبان در حوزه مشارکت سیاسی تکیه بر آرای مردم است و ما جایی که حضور حداکثری مردم را نداشتیم در آنجا ضرر کردیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: عارف ، اصلاح ، طلبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار