معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم بر لزوم مشارکت مردم در ارتقای فرهنگ عمومی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی در رابطه با راه‌های ارتقای فرهنگ عمومی در قم گفت: نقاط مهم و حساس استان که مرتبط با فرهنگ عمومی است، مورد توجه قرار دارد و عمده این بررسی ها و برنامه ها همراه با پژوهش است. پیش از اینکه موضوعی در شورای فرهنگ عمومی تایید شود، موضوعات دارای اهمیت مورد پژوهش و تحقیق قرار می گیرند، پژوهش ها و مطالعات انجام می شود و در نهایت برای اجرا مصوب می شود.

حجت الاسلام انصاری اظهار داشت: سال گذشته همایش نکوداشت حضرت آیت الله گلپایگانی که یک حرکت علمی بود، برگزار شد و در این مسیر آثار فراوانی تالیف شد. یک حرکت علمی و فرهنگی شکل گرفت، طراز هم طراز علمی بود.

وی ادامه داد: سبک زندگی اسلامی که مورد تاکید رهبری است و در مردم در بخش های مختلف زندگی با آن در ارتباط هستند، مورد توجه است. در زمینه تسهیل در امر ازدواج مطالعه و بررسی صورت می گیرد، به بحث طلاق نیز پرداخته می شود، دیگر مسائل اجتماعی نیز مورد اهتمام است.

معاون استاندار قم گفت: یکی از موارد دیگری که مورد توجه است، آشنایی مردم کشور از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی، زیارتی و سیاحتی استان است.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که چرا وضع فرهنگ عمومی استان هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده است، گفت: به طور طبیعی باید به داشته ها توجه کنیم. باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان را مورد توجه قرار دهیم. نمی توان داشته‌ها را نادیده گرفت. قم ظرفیت جهانی دارد و از کل جهان رویکرد سفر به قم مورد توجه است. تلاش این است که در این حوزه فعال باشیم و مسئولان به زیرساخت هایی که قم را تبدیل به شهر جهانی می‌کند، توجه داشته باشند.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: باید دید، در این شهر چه ظرفیت ها و قابلیت هایی برای بازدید و آشنایی علاقمندان به حضور در قم وجود دارد، خود معرفی این ظرفیت ها مهم است، این کار در بخش هایی انجام شده است. مزار شیخان یک ظرفیت بی نظیر است، به دلیل حضور تعدادی از اولیا الله جایگاه ویژه در جهان اسلام دارد.

معاون سیاسی استاندار قم نکته بعدی را ظرفیت‌های موجود عنوان کرد و گفت: مراکز علمی و انتشارات و موسسات علمی و پژوهشی که در قم وجود دارد، قابلیت های مطالعاتی در قم عمدتا در شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گرفته است و در اختیار ساکنان قم یک میلیون و 150 هزار نفر و جمعیت 20 میلیونی که سالانه وارد قم می شوند، قرار خواهد گرفت./س

برچسب ها: قم ، راه ، ارتقا ، فرهنگ ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.