حماسه عاشورا شورانگیزترین حماسه تاریخ بشری و الگوی امر به معروف و نهی از منکر است


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت امام جمعه انزلی در مراسم سوگواری سید سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در منطقه آزاد انزلی،حماسه عاشورا را شورانگیزترین حماسه تاریخ بشری دانست و تاکید کرد که وظیفه ما تفکر و اندیشیدن درباره فلسفه قیام عاشورا است.

حجت الاسلام سید داود موسوی افزود : امام حسین (ع) در کربلا ، تابلویی از انسان کاملو چهره ممتاز از آدم تا خاتم را ترسیم کرد که باید در جهان ماندگار و زنده بماند .

وی مهمترین اهداف قیام عاشورا را ، امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امور امت اعلام کرد و افزود: اگر اين فريضه احیا و شكوفا شود راهبردی ترين عنصر جامعه فعال خواهد شد.

امام جمعه انزلی راز ماندگاری نکوداشت و عزاداری شهدای مظلوم کربلا بعد از ۱۴۰۰ سال را در اهمیت پیام و حرکت عاشوراییان سال ۶۱ هجری قمری دانست و خواستار توجه بیشتر به حفظ شعائر ایام عزاداری ماه محرم و پرهیز از انحراف در برگزاری مراسم عاشورا شد.

وی خاطرنشان کرد: محرم فرصت مغتنمی برای انتقال معارف دينی و ارزش‌های اخلاقی و امر به‌معروف ونهی‌از منكر به‌عنوان پيام اباعبدالله الحسين(ع) است و ضروریست از اهرم عاشورا و فرهنگ كربلا حداكثر بهره‌وری فرهنگی و تبليغی را داشته باشیم./س


برچسب ها: حماسه ، تاریخ ، ساز ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.