تأمین سلامت مردم در گرو سیاستگذاری‌های کلان صدا و سیما، شهرداری و آموزش و پروش است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، سید علی ابطحی، رئیس مرکز دیابت در روز برگزاری همایش دیابت گفت: مرکز کلینیک تخصصی دیابت، درمان و عوارض ناشی از بیماری دیابت در پژوهشگاه علوم غدد برنامه‌هایی سیاست گذاری شده که درمان و تشخیص این بیماری همراه با آموزش باشد. 

وی خاطر نشان کرد: حدود ۳۰درصد تجهیزات پزشکی نیاز است اما سهم تأمین سلامت حدود ۷۰درصد است، با توجه به اینکه تعداد دستگاه‌های MRI در کشور ما بیشتر از کشورهای دیگر است اما نیازهای بیماران ما چیزی دیگر است که از عوارض بیماری و به خصوص دیابت جلوگیری کند. 

وی تصریح کرد: تلاش‌های وزارت بهداشت حدود ۳۰ درصد در تأمین سلامت مردم نقش دارد در صورتیکه ۷۰در صد دیگر در گرو سیاستگذاری‌های کلان صدا و سیما، شهرداری، آموزش و پرورش، بنیاد مسکن و نبود ترافیک است که در سلامت جامعه مؤثر هستند. 

ابطحی با اشاره به این‌که دو فاجعه بزرگ مهاجرت و سالمندی آینده کشور و بنیاد سلامت را تهدید می‌کند، افزود: رفتار‌های پرخطر حاشیه نشینی شهر که هیچ یک زیر ساخت مطمئنی ندارد.

وی گفت: بنیاد امور بیمار‌های خاص در امر کنترل بیماری تالاسمی و هموفیلی موفق بوده و اینکه آمار ابتلا به این دو بیماری به حداقل رسیده از جمله تلاش‌های این سازمان به شمار می‌رود. 

ابطحی همچنین افزود: اولین مسئله در ارتقای آموزش، آموزش محله‌ای است که شهرداری با ایجاد کردن ۳۷۰ خانه سلامت در مناطق مختلف تهران در شناسایی به موقع بیماری‌ها و آموزش اصلاح شیوه زندگی بروز عوارض بیماری‌ها به خصوص دیابت را کاهش دهند. 

وی در پایان اذعان داشت: نهادهای دولتی، غیر دولتی، عمومی، وزارت بهداشت، واحد بسیج جامعه پزشکی، شهرداری و اداره کل سلامت شهرداری و رادیو سلامت می‌توانیم برنامه‌های خود را پیش ببریم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: سلامت ، دیابت ، تالاسمی ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.