مطلع شدیم مسئولان فدراسیون والیبال عطایی "سرمربی"، حمزه زرینی و فرهاد ظریف بازیکنان تیم کاله آمل را به دلیل مسائل به وجود آمده دردیدار هفته دوم لیگ برتر مقابل پیکان به کمیته انضباطی دعوت کرده اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، نکته قابل توجه و مهم در این دعوت افراد به جلسه کمیته انضباطی این بود که گفته می شود بهروز عطایی و فرهاد ظریف به خاطر مصاحبه هایی که با خبرنگاران داشته اند باید در این جلسه حاضر شوند.

در ابتدای امر این ذهنیت به وجود می آید که فدراسیونی ها می خواهند با این حرکت خود به تمامی دست اندرکاران و فعالان لیگ در همین ابتدای کار اعلام کنند که هیچ فردی اجازه صحبت کردن با خبرنگاران برای این نقایص و مشکلات مسابقات را دارند.

این امر در حالی است که همین خبرنگاران و والیبال نویسان بودند که با تلاش های شبانه روزی خود هم پای ملی پوشان در عرصه های مختلف گام برداشتند و با پوشش خبری به موقع و حرفه ای خود نقش به سزایی در رشد والیبال ایرات زمین داشتند.

نمی خواستیم برای این اتفاق و موضوعی که به خاطر آن قرار است جلسه کمیته انضباطی تشکیل شود یک طرفه به قضاوت برویم به همین دلیل با محمدرضا داورزنی به عنوان شخص اول فدراسیون و منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ و همچنین فرهاد ظریف یکی از دعوت شدگان به صحبت پرداختیم.

** داورزنی: بازیکن نباید مقابل دوربین هرچه می خواهد بگوید و تهمت بزند

داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در این خصوص به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در آئین نامه سازمان لیگ مقرراتی وضع شده به منظور آن که والیبالیست ها واعضای کادر فنی اخلاق حرفه ای را رعایت کنند ودر آن بیان شده که تحت چه دلایلی آن ها به کمیته انضباطی دعوت می شوند.

یک بازیکن نباید در برابر دوربین تلویزیونی هرچه دلش می خواهد بگوید ودر مقابل فدراسیون هیچ اقدامی انجام ندهد.

کمیته انضباطی فقط برای برخورد با بازیکنان نیست بلکه فرد مورد نظر با حضور در این جلسه حرف ها و صحبت هایش را بیان می کند. این امر از اختیارات سازمان لیگ فدراسیون براساس آئین نامه است.

وی تصریح کرد: به طور کلی مصاحبه کردن با تهمت زدن تفاوتهای بسیاری دارد، هیچ فردی به خاطر مصاحبه به کمیته انضباطی دعوت نمی شود مگر آن که یک نفر در مصاحبه هایش به فردی تهمت زده باشد، بازیکن با حضور در کمیته انضباطی باید در خصوص رفتارش توضیح دهد.

رئیس فدراسیون والیبال یادآور شد: این جلسه به خاطر توهین به فدراسیون و بیان مشکلات فدراسیون به خبرنگاران تشکیل نمی شود بلکه در این صحبت های اخیر به برخی افراد توهین شده است در این جلسه از حقوق ناظر و داور دفاع می شود.

حال به طور کلی باید بگویم که در کجای دنیا این همه اعتراض به داوری از سوی بازیکنان و کادر صورت می گیرد که در لیگ برتر ما این اتفاق می افتد و یا در تمامی مسابقات بین المللی و داخلی جهان فقط کاپیتان حق اعتراض به داور را دارد؟ ولی متاسفانه برخی بازی های لیگ ایران این طور نیست و همه به خوشان اجازه اعتراض می دهند.

در چنین شرایطی است که فدراسیون باید برای جلوگیری از شیوع این رفتار اقدام کند.

داورزنی اظهار داشت : یک بازیکن تنها به صرف این مسائله که ملی پوش است نباید به خود اجازه دهد که هرگونه حرفی را در مصاحبه هایش و یا در طول بازی بزند. به نظرمن رسالت ملی پوشان سنگین تر از دیگر بازیکنان است، آنها باید حرمت ها را رعایت کنند.

وی یادآور شد: این تصور که هر فردی که در خصوص مسابقات و یا فدراسیون مصاحبه ای انجام دهد به کمیته انضباطی دعوت می شود اشتباه است، طبق آئین نامه هر کسی نمی تواند هر حرفی را در مصاحبه های بزند از اختیارات سازمان لیگ است که اگر فردی نسبت به بازیکنان، کادر فنی، داور و افراد دیگر توهین کرد و یا حرف خلاف و غیر واقعی بزند به کمیته انضباطی دعوت شود این بازیکن فقط برای توضیح اینکه چرا این حرف ها را زده است به این جلسه دعوت می شود.

**پور حسن: افراد در حیطه کار خودشان حرف بزنند

منوچهر پور حسن رئیس سازمان لیگ فدراسیون در این مورد به خبرنگار ما گفت: برابر آئین نامه افراد نباید علیه مسئولان برگزار کننده و داوران مصاحبه کنند، فرهاد ظریف در مصاحبه خود پس از بازی حرف های بی ربطی زده است، به طور مثال گفته در کجا دیده اید داور، ابتدای ست به یک ملی پوش کارت قرمزشان دهد و یا اینکه سطح قضاوت ها پائین است ما در مسابقات لیگ جهانی حاضر می شویم ولی داوران نه! در صورتیکه اکثر داوران فعال در لیگ برتر تجربه قضاوت در مسابقات جهانی را دارند.

وی گفت: آیا تا به حال دیده اید که داوران فدراسیون پس از پایان بازی و پائین آمدن از سکو در مورد مسائل فنی بازیکنان صحبت کنند آنها به هیچ عنوان کاری به مسائل فنی تیم ندارند چون متوجه هستند که باید در حیطه کار خودشان حرف بزنند.

وی تصریح کرد: اگر بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ها می خواهند از مصاحبه های خود متضرر نشوند باید قانونی حرف بزنند ما به هیچ عنوان نمی خواهیم با این حرکت افراد را ممنوع المصاحبه کنیم بلکه معتقدیم همه باید در حیطه وظایف خود صحبت کنند.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال یادآور شد: اگر افراد می خواهند در خصوص داوری هم حرف بزنند هیچ اشکالی ندارد اما قانونی صحبت کنند نه غیر قانونی همه باید بدانند تا زمانی که سرداور برگه منشی را کنترل و امضا نکرده است می تواند هرجه که صلاح بداند و تشخیص دهد نسبت به صدور رأی اقدام کند برای داور اول بازی و آخر بازی مفهومی ندارد هر زمان که تشخیص دهند خلافی صورت گرفته می توانند رأی صادر کنند علاوه بر این مسئله در هیچ کتاب قانون داوری نوشته نشده که داور نباید به یک ملی پوش کارت نشان دهد.

پور حسن در خصوص صحبت های بهروز عطایی سرمربی تیم کاله نیز اظهار داشت: وی در مصاحبه های خود اعلام کرده که ناظر حق دخالت در کار قضاوت را ندارد در صورتیکه ناظر در سالن حاضر می شود تا مسائلی که از چشم داور پنهان می ماند را به وی گوشزد کند البته داور براساس تشخیص و صلاحدید خود رأی صادر می کند و همچنین تشخیص می دهد که صحبت های ناظر قانونی و یا غیر قانونی است.

** ظریف: حضور در کمیته انضباطی برایم افتخار است

فرهاد ظریف لیبروی تیم والیبال کاله آمل در این خصوص گفت: حضور در کمیته انضباطی افتخاری است که شامل حال من شده است داور بازی در طول دیدار مقابل پیکان زمانی که من روی نیمکت نشسته بود و نسبت به یکی از سوت ها اعتراض کردم بدون هیچ تذکر قبلی و عکس العمل خاصی به من کارت زرد نشان داد در این خصوص اعتراض دارم چون کاری نکردم که مستحق گرفتن کارت باشم.

وی یادآور شد: من از پایان بازی با هیچ خبرگزاری و روزنانه ای مصاحبه نکردم فقط با یکی از شبکه های تلویزیونی حاضر در سالن صحبت و به عنوان عضوی از خانواده والیبال حقیقت را بیان کردم.

وی تصریح کرد: چه طور ممکن است که ما وقتی 2 بر یک از حریف جلو هستیم به داوری اعتراض کنیم یا در آن دیدار فقط من و حمزه و عطایی حرف زدیم هیچ فرد دیگری صحبتی نکرده است؟

وی یادآور شد: هر سال به خاطر اشتباهات در طول مسابقات لیگ بازیکنان متضرر می شوند ولی تا به حال پای حتی یک داور به کمیته انضباطی باز نشده است.

لیبروی تیم والیبال کاله آمل افزود: من تاکنون در تمامی مصاحبه هایم حقیقت را گفته ام و باز هم می گویم، نمی شود فقط گفت که تمامی شرایط و قضاوت ها در بهترین وضعیت است باید پذیرفت که سطح قضاوت برخی داوران در حد بازیکنان و تیمها نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار