امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه دل‌های دشمنان بیش از این حرف‌ها از عداوت ما پر است،ادامه داد: وزیر سابق خارجه انگلیس اعترافات عجیبی در تلویزیون کرد که ما به ایران خیانت کردیم و در کودتای28 مرداد دست داشتیم و از شاهی که به مردم پشت کرده بود حمایت کردیم و "من از ملت ایران عذرخواهی می‌کنم" و از دولت بریتانیا می‌خواهم تا عذرخواهی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته با تاکید براینکه عاشورا واقعه بزرگی برای درس گرفتن از حفظ ارزش‌های امام حسین (ع)است اظهار داشت: نکته‌های مهمی از حرکت امام حسین(ع) در مقابل دشمن مشخص است که باید آن‌ها را پیشه کنیم.
 
وی با تاکید براینکه اولین برخورد با دشمن باید منطق باشد ،افزود: دشمن چیزی نیست، حقیر است و قدرت ندارد.
 
خطیب موقت نماز جمعه تصریح کرد: آمریکا ،جهان کفر و غرب نمی‌توانند کاری کنند و ما قوی هستیم چرا که جناح ما خداست و در جناح آنان شیطان حضور دارد و در جناح قدرت دین، فرمانده خداست.
 
موحدی کرمانی اضافه کرد:جناح دشمن هرکه و هرچه باشد شکست می‌خورد و این منطق را قرآن در جریان احزاب و طالوت به خوبی مطرح کرده است.

وی با بیان این که دقت کنیم که خدا از ما چه می‌خواهد گفت: بکوشیم آن چه مولایمان از ما می‌خواهد انجام دهیم و از خدا برای گذاشتن مقطع زمانی کربلا قدردانی کنیم قبل از این که پشیمان شویم.

خطیب موقت نماز جمعه مطرح کرد:اولین درسی که باید از امام حسین(ع) بگیریم مربوط به صفات، خلقیات، برنامه‌ها، عبادات و سایر ارزش‌های این حضرت است.

موحدی کرمانی افزود: بخش دیگری که باید از عاشورا درس بگیریم عملکرد امام حسین(ع) با دشمن است که با آن‌ها چه کرد امام حسینی که قطعا پیروز شد.

وی با بیان این که امام حسین(ع) با وجود دشمن جنایتکار، بی وفا و خائن که هر جرمی را حاضر است مرتکب شود جنگید اظهار داشت:امام حسین(ع) فرمودند ما شکست نمی‌خوریم و پیروز می‌شویم با این که لشکریان مثل باران به سر من باریدند.

خطیب موقت نمازجمعه تاکید کرد: امام حسین(ع) با جمعیت عظیم دشمنان نه تنها در کربلا بلکه با قدرت وسیع دشمن در ممالک دیگر چه کرد؟

موحدی کرمانی ادامه داد:امام حسین(ع) بعد از نماز صبح عاشورا صف خود را منظم کرد و نگاهی به جمعیت معدود و محدود سپاهیان خود و جمعیت عظیم دشمن نمود و فرمود دنیا بداند که من با این بزرگان لشکرکشی می‌کنم یعنی نبینید تعداد کم است بلکه کیفیت بالاست.

وی با بیان این که درس دیگر از عاشورا اطمینان و آرامش است،عنوان کرد:مومنین در مقابل دشمن باید آرامش روح داشته و به پیروزی یقین داشته باشند.

خطیب نماز جمعه با بیان این که صاحب نفس مطمئنه امام حسین(ع) است افزود: چه اطمینانی بالاتر از اطمینان اباعبدالله می‌باشد که امام خمینی(ره) نیز چنین بود و آن‌هایی  که در زمان جنگ مضطرب بودند برای کسب آرامش خود را به امام می‌رساندند.

موحدی کرمانی با تاکید براینکه ریشه آرامش توکل به خدا به معنای حقیقی است تصریح کرد: توکل حقیقی یعنی کار را به خدا واگذار کردن و در امور کارها چه فردی و چه اجتماعی خودمان تدبیری نداشته باشیم.

وی با بیان این که خدا برای امت راه سعادت و خوش بختی را معین کرده است ابراز داشت: مانند بیماری که به پزشک متخصص کاردان اعتماد می‌کند و امور خود را به او واگذار می‌کند به خدا اعتماد کنیم که این گونه روح ما آرام می‌گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه با اشاره به این که نکته سومی که باید از امام حسین(ع) درس بگیریم صبر، استقامت، مقاومت و ایستادن است اظهار داشت: همان طور که امام حسین به یارانش فرمود "بدانید در آستانه گرفتاری‌های زیادی قرار داریم ،اما این بلا شما را رشد می‌دهد و موجب کمالات شما می‌شود و شما در زیر پرچم الله هستید و خدا در جمع شماست و قدرت الله ،ناصر شماست."

موحدی کرمانی با بیان این که "باید در جریان مبارزه یاد بگیریم با خدا معامله کنیم هرچه دارید بدهید تا بهشت را بگیرید "مطرح کرد: متاع‌های فانی خواه ناخواه از دست شما می‌رود با خدا معامله کنید فانی بدهید ابدی، سعادت، بهشت و رضای خدا بگیرید و این جزو برنامه‌های عاشوراست که باید با آن‌ها آشنا شویم.

وی با بیان این که یکی از درس‌های عاشورا پرهیز از ضعف و ظل است،گفت:کودکان و نوجوانان کربلا با این که تازیانه‌ها، گرسنگی و تشنگی را تحمل می‌کردند در مقابل دشمن ضعف نشان نداده و از آن‌ها چیزی نخواستند همه این‌ها درس است.

خطیب موقت نماز جمعه با بیان اینکه ما در محضر خداییم و عالم محضر خداست، اظهار داشت: اگر ما خدا را نمی‌بینیم خدا ما را می‌بیند؛ حقیقتا شرم داشته باشیم از اینکه مقابل خدا عصیان کنیم.
 
موحدی کرمانی با بیان اینکه شنبه‌ای که گذشت 27 ذی‌القعده اتفاق "حره"است؛ تصریح کرد: بعد از واقعه عاشورا اتفاق "حره" پیش آمد و وی علیه امام حسین (ع) لشکرکشی کرد و سیل خون به راه انداخت و جنایات عظیمی صورت گرفت.
 
وی ابراز داشت: یزید پس از ورود اهل بیت به شام ابراز ندامت کرد و از اهل بیت عذر خواهی نمود؛ اما این جانی دست از جنایت بر نداشت و جنایات عظیم دیگری انجام داد و این نشان‌دهنده این است که ما هم دشمن خود را خوب بشناسیم.
 
خطیب موقت نماز جمعه با تاکید بر اینکه سیزده آبان را به خوبی پشت سر گذاشتیم، افزود: مردم دشمن خود را به خوبی شناخته‌اند و سیزده آبان با سه نکته رقم خورد.
 
موحدی کرمانی اضافه کرد:دستگیری امام خمینی (ره) از سوی شاه بی‌شرم در سیزده آبان سال43 صورت گرفت؛چرا که امام خمینی (ره) در برابر لایحه کاپیتلاسیون فریاد زدند و فرمودند آبروی ایران را بردید و ایران دیگر حرمت و عزت ندارد.
 
وی افزود: لایحه کاپیتلاسیون به نحوی بود که آمریکایی‌ها در هر سطح از مسئولیت بودند و هر جنایاتی که مرتکب می‌شدند، مقامات ایرانی حق اعتراض نداشتند؛ این‌گونه ما در آن زمان حقیر بودیم.
 
خطیب موقت نماز جمعه تاکید کرد: امام خمینی (ره) به ما عزت، شرف، استقلال و سر افرازی دادند.
 
موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه این انقلاب به آسانی نصیب ما نشد، اظهار داشت:حادثه دوم در روز 13 آبان حمله به دانش آموزان و دانشجویان در سال 57 بود که موجب شهادت و مجروحیت 56 تن از آن‌ها شد.
 
وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) تصریح کرد: ملت ایران  همواره رشد خود را نشان داده‌اند و  پیوسته مرگ بر آمریکا را مطرح می‌کنند که باید این مسیر  تداوم داشته باشد.
 
خطیب موقت نماز جمعه با تاکید بر اینکه دشمن‌شناسی بسیار مهم است، مطرح کرد: غفلت از دشمن خطر است و دشمن به غیر از مکر و حیله کاری ندارد که اگر از دشمن غافل شویم ضربه می‌خوریم.
 
موحدی کرمانی تاکید کرد: سر دادن شعار مرگ بر آمریکا در روز 13 آبان  توسط مردم به جهانیان ثابت  نمود که نمی‌شود ایران را خواب کرد.
 
وی با بیان اینکه ده‌ها سالی که بر ما گذشت نشان از جنایات و خون‌ریزی پیوسته آمریکا در کشور ماست، افزود: وزیر خارجه آمریکا گفت مطمئن باشید با ایران توافق بدی نخواهیم کرد و این یعنی به ضرر شما کار نمی‌کنیم به این معنی که با ایران هیچ توافق خوبی نخواهیم داشت؛  بر همین اساس رهبر معظم انقلاب فرمودند به مذاکرات خوش‌بین نیستم.
 
خطیب موقت نماز جمعه با تاکید بر اینکه دل‌های دشمنان بیش از این حرف‌ها از عداوت ما پر است، ادامه داد: وزیر سابق خارجه انگلیس اعترافات عجیبی در تلویزیون کرد که ما به ایران خیانت کردیم و در کودتای28 مرداد دست داشتیم و  از شاهی که به مردم پشت کرده بود حمایت کردیم  و من از ملت ایران عذرخواهی می‌کنم و از دولت بریتانیا می‌خواهم تا عذرخواهی کند.
 
موحدی کرمانی با بیان اینکه در گذشته کشور ما به گونه‌ای بود که فرهنگ می‌آوردند و می‌بردند، اظهار داشت: شاه به هیچ‌وجه جرات تخلف از دستورات آمریکا را نداشت و در مملکت خویش هیچ گونه فرهنگ، اقتصاد، سیاست و ... نداشتیم.
 
وی با بیان اینکه در 6 محرم سالگرد رحلت عالم والا مقام  "سید رضی" هستیم ابراز داشت: "سید رضی" به اسلام بسیار خدمت کرد که یکی از آن‌ها اثر نفیس نهج البلاغه بود و مشمول نامه‌ها، مواعض و کلمات قصار امام علی (ع) می‌باشد و همه دانشمندان در مقابل نهج البلاغه خضوع کرده‌اند.
 
خطیب موقت نماز جمعه با عرض تسلیت به بازماندگان حبیب‌الله عسگر اولادی گفت: عسگر اولادی انسان ارزنده، متدین و انقلابی واقعی بود که سیاست و دیانت را با هم داشت و امین امام و رهبر بود.
 
موحدی کرمانی ادامه داد: عسگر اولادی وفادار به روحانیت حقه بود و مکرر می‌گفت هر تصمیمی روحانیت مبارزه بگیرد ؛تسلیم هستیم که وفاداری به روحانیت بسیار قیمت دارد.
 
وی ترور دادستان زابل و راننده‌اش را ناجوانمردانه خواند و تصریح کرد: تروریست‌ها از اقدامات خود دست بردار نیستند و باید مردم‌، قوه قضاییه، دولت و وزارت اطلاعات احساس مسئولیت بیشتر کرده و ریشه تروریست‌ها را بسوزانند.
 
خطیب موقت نماز جمعه با اشاره به اینکه هفته امر به معروف و نهی از منکر را پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شده است و باید بیش از این‌ها در این مسئله کار شود.
 
موحدی کرمانی با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) گفت: همان طور که امام علی (ع) فرمودند نهی از منکر را فراموش نکرده و ترک نکنید که اگر چنین شود ولایت فقیه و حکومت اسلامی نخواهیم داشت  و مزاج مردم آماده گناه می‌شود و زمانی که چنین شود مردم افراد گناه‌کار را می‌پسندند.
  
وی با بیان اینکه یک اصل در قانون اساسی به نام امر به معروف آمده است، ابراز داشت: رسول‌الله درباره امر به معروف اعلام خطر کرد که دارای سه فراز  بوده و من به فراز آخر می‌پردازم که چه حالی خواهید داشت زمانی که زنان و جوان‌هایتان فاسد شوند؛ در آن صورت نه تنها امر به معروف نمی‌کنید بلکه امر به منکر خواهید کرد و گناه عادی می‌شود چنان‌که متاسفانه در جامعه ما بد حجابی بسیار عادی شده است و این زیبنده جمهوری اسلامی و کشوری که مزین به ولایت فقیه می‌باشد نیست.
 
خطیب موقت نماز جمعه با بیان اینکه مسئولان درباره امر به معروف باید فکر کنند که چه باید کرد و چه تدبیری باید داشت؟ خاطر نشان کرد: تمام کارهای نیک و خیر مانند نماز و روزه و ..... یک طرف و امر به معروف طرف دیگر است و نسبت تمام آن‌ها در مقابل امر به معروف مانند رطوبت دهان به اقیانوس در برابر کویر است.

انتهای پیام/



برچسب ها: نماز ، جمعه ، اولین ، برخورد ، بادشمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار