به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: کار در حوزه حمل و نقل و ترافیک به دلیل ارتباط گسترده با انبوه مردم، با زندگی شهری عجین شده و مسئولان باید مراقب قدمها و قلمهایشان باشند چرا که نوک قلمها و هر قدم آنها در صیانت از بیتالمال و خدمترسانی به مردم بسیار تاثیرگذار است.
وی با تأکید بر این که مسئولان باید قدر مسئولیتی که بر عهده دارند را بدانند، اعلام کرد: دقت نظر در کارهای اجرایی در جهت احقاق حق مردم و خدمت رسانی به آن ها موضوعی است که برکت و ثواب آن به خود ما میرسد و از این رو باید قدر فرصتهایی که خداوند به ما ارزانی داشته را بدانیم.
*ممانعت از ورود وسایل نقلیه غیر مجاز به خطوط بی آرتی معاون شهردار تهران با اشاره به این که پلهای هوایی عابر پیاده موضوعی است که هم ساخت و هم نگهداری آن اهمیت دارد، اظهار کرد: علاوه بر این، موضوع ایستگاههای اتوبوس نیز باید در قالب شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گیرد.
مهندس تشکری هاشمی با بیان اینکه اطلاعات به دست آمده از دوربینهای نظارت تصویری باید به طور دقیق مورد پردازش قرار گیرد، تصریح کرد: معاون ترافیک منطقه صرفاً مجری اصلاح هندسی و مسئول اِلمانهای ترافیکی منطقه نیست بلکه کل موضوعاتی که در قلمرو جغرافیایی منطقه به صورت مستقیم و غیر مستقیم به حمل و نقل و ترافیک مربوط است زیر نظر اوست.
وی با تأکید بر اینکه نصب راهبند در ورودی خطوط بیآرتی باعث نظم بخشی به این خطوط شده، اضافه کرد: ورود به خطوط بیآرتی از سوی افرادی که با موتورسیکلت یا خودروی شخصی وارد این خطوط میشوند، نهایت تجاهل و خودخواهی است.
*ارتقای کیفی تابلوهای راهنمای مسیر در معابر جدید و قدیمی شهر معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مشکل ترافیک، فرهنگی است، اظهار کرد: باید کارها با آمار و اعداد و ارقام بوده و روشن و شفاف و مشخص باشند و به این منظور جهت ارتقای کیفی فعالیتها در حوزه ترافیک و بهبود کیفیت اِلمانهای ترافیکی، اخیراً با پژوهشگاه رنگ و پلیمر قرارداد همکاری بستهایم تا آن ها بر کیفیت فعالیت ما در بخش رنگ های ترافیکی نظارت داشته باشند.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که وضعیت تابلوهای راهنما و شناسایی مسیر چه در معابر جدیدالاحداث شهر مانند بزرگراه امام علی (ع) و چه در معابر قدیمی شهر باید ارتقاء پیدا کند، تصریح کرد: چشمانداز شهر باید جلوی چشمان و جای جای شهر باید زیر پای مدیران ترافیک در مناطق باشد و آن ها باید به منطقه تحت مدیریت خود اشراف کامل و نظارت دقیق داشته باشد.
وی با تاکید بر اجرای شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی و ضرورت استفاده از پیمانکاران قوی و قدر به منظور اجرای پروژه-های ترافیکی، اضافه کرد مدیران باید به آن درجه از دانش در حوزه ترافیک برسند که پروژه های ترافیکی را صرفاً به پیمانکاران درجه یک و دارای رتبه بالا واگذار کنند.
*کیفی سازی نیروهای تخصصی در حوزه ترافیک معاون شهردار تهران با اشاره به این که با توجه به مأموریتهای جدید معاونت حمل و نقل و ترافیک و جایگاه این معاونت در مدیریت شهری، بودجه هایی که مستقیماً در ترافیک یا در ماموریتهای ترافیکی هزینه میشود باید بازنگری شود، اظهار کرد: به موازات توجه ویژه ستاد شهرداری تهران به این مهم، موضوع مذکور در مناطق نیز میباید به همان نسبت مورد توجه قرار گیرد.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که کیفیسازی نیروهایی که در حوزه تخصصی ترافیک مشغول به کار هستند، میبایست مورد دقت قرار گیرد، تصریح کرد: در قالب تقویت طرح پهنه بندی مناطق، هر چهار پنج منطقه یک پهنه جغرافیایی را تشکیل می دهند.
وی در پایان با تأکید بر لزوم اصلاح ساختار سازمانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: در این معاونت به افرادی نیاز داریم که به جای نشستن پشت میز، با مدیریت میدانی و با حضور در کف خیابان به دنبال حل و فصل مسائل و مشکلات ترافیکی ای باشند که شهر و شهروندان با آن ها دست و پنجه نرم می کنند.
پیش از سخنان معاون شهردار تهران، معاون امور مناطق سازمان ترافیک شهرداری تهران با ارائه گزارشی از نظارت دوره ای ستادی، رسیدگی جدی به دو موضوع نظافت سرپناه ایستگاه های اتوبوس و وضعیت پایانه های اتوبوسرانی و تاکسیرانی را مورد تاکید قرار داد و معاونان ترافیک مناطق 9، 19، 15، 8، 13 و 2 نیز گزارشی از وضعیت ترافیک در مناطق خود ارائه نمودند.