معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از صدور پروانه شکار از طریق دفاتر پستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ سیاوش شمسی‌پور اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت در هنگام بازرسی از شکارچیان در مناطق آزاد مدارکی همچون دفترچه شناسایی شکارچیان، جواز حمل سلاح و پروانه شکار را بررسی کنند تا امکان تخلفاتی از قبیل استفاده از اسلحه و یا اسلحه قاچاق و غیرمجاز در شکار ناممکن شود.

وی تصریح کرد: در مورد شکارچیانی که به صورت تیمی به شکار می‌پردازند مدارک و سلاح‌های همه افراد کنترل شود که با این کار حمل سلاح قاچاق و استفاده از آن برای شکار مقدور نباشد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ‌سپس به نحوه برخورد با متخلفان اشاره کرد و گفت: ماموران یگان باید در برخورد با شکارچیان غیر مجاز از برخورد نامناسب پرهیز کنند و در حد وظایف و مطابق با قانون عمل کنند تا شان و شخصیت افراد حفظ شود.

وی تاکید کرد: طبق اعلام این اداره کل مبنی بر محدود بودن جمعیت تیهو در استان، سازمان حفاظت محیط زیست کشور امسال شکار این پرنده را در استان ممنوع اعلام کرد.

شمسی‌پور به صدور پروانه شکار از طریق دفاتر پستی پرداخت و بیان کرد: اجرای این کار منافع زیست محیطی داشته و در وقت، هزینه و آلودگی ناشی از تردد خودرو برای مراجعه حضوری افراد برای دریافت پروانه صرفه‌جویی می‌شود و سعی ما بر این است که ظرف 48 تا 72 ساعت پس از اقدام، افراد بتوانند پروانه شکار خود را از طریق پست دریافت کنند/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.