به منظور توسعه و دسترسي آسان مردم به خدمات شهري ايجاد شبکه الکترونيکي راهکاري مناسب براي رونق فعاليت هاي مختلف به ويژه اقتصادي در کشور است.

 جلالي کارشناس ارشد آي تي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: اولين شبکه الکترونيکي ارائه خدمات اينترنتي به مردم در شهر گرگان توسط بخش خصوصي راه اندازي شده که براساس راه اندازي اين شبکه الکترونيکي تمامي فروشگاه ها و مراکز تفريحي، خدماتي، و ساير مراکز مربوطه اين شهر از طريق سيستم هاي الکترونيکي بر روي صفحه اينترنت به ساير مردم مناطق کشور معرفي مي شود.

جلالي تصريح کرد: براساس اهداف تعيين شده يک ميليون شغل طي يک دوره 5 ساله از طريق ايجاد شبکه هاي اينترنتي براي ارائه انواع خدمات به مردم در کشور ايجاد خواهد شد. 

اين کارشناس آي تي تصريح کرد: اگر اين طرح به طور 100 درصد براي همه رشته هاي مرتبط با آي تي به مرحله اجرا گذاشته شود باعث معرفي تمام امکانات و ظرفيت هاي موجود در شهرهاي مربوطه و استفاده مردم از همه خدمات مورد نياز خود از طريق طرح هاي شهر الکترونيکي خواهد شد.

وي در رابطه با پرداخت حقوق به فعالان طرح شهر الکترونيک عنوان کرد: در اين طرح حقوق براساس ميزان فعاليت دلتاي مربوط به ارائه دهندگان خدمات در طرح شهر الکترونيکي به آنها ارائه مي شود.

وي افزود: براساس برنامه پنجم توسعه اين طرح در همه شهرهاي کوچک به جز کلانشهرهاي تهران، مشهد، تبريز اصفهان و شيراز به منظور معرفي ظرفيت ها و بخش هاي مختلف شهرهاي کوچک و اتصال آنها به شبکه اينترنت به مرحله اجرا گذاشته مي شود ضمن آنکه اين سيستم همواره به صورت آنلاين از سوي فعالان مربوطه بازنگري مي شود. 

جلالي تأکيد کرد: در طرح شهر الکترونيک بحث حق اشتراک نيز مطرح است که در اين باره در حال حاضر به ميزان خيلي کم حق اشتراک از مشترکين دريافت مي شود در کنار اين موضوع پيگير دريافت مصوبه از مجلس براي پررنگ تر شدن حضور بخش خصوصي در رابطه با بهره گيري از توانمندي بخش خصوصي براي معرفي ويژگي ها و ظرفيت هاي موجود در شهرهاي کوچک از طريق خدمات الکترونيکي هستيم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار