"ویلیام هيگ" وزیر امور خارجه انگلیس مذاکرات هسته اي ايران پيشرفت هاي بسيار خوبي داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛‌ ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس اعلام کرد مذاکرات هسته اي ايران «پيشرفت هاي بسيار خوبي» داشته است.

وزير امور خارجه انگليس روز شنبه گفت گفتگوها درباره برنامه هسته اي ايران در ژنو در حال پيشرفت است و قدرت هاي جهان بايد از اين فرصت براي دستيابي به يک توافق تاريخي استفاده کنند. 

در حالي که گفتگوها ميان شش قدرت جهان و ايران وارد سومين روز خود شده است هيگ به خبرنگاران گفت : اين مذاکرات پيشرفت بسيار خوبي داشته است و پيشرفت همچنان ادامه دارد.

وزير امور خارجه انگليس گفت هنوز مسائل مهمي براي حل و فصل وجود دارد» اما براي دستيابي به يک توافق «تحرکي به وجود آمده است.

هيگ گفت: اکنون يک تمرکز واقعي روي اين مذاکرات معطوف است. بنابراين ما بايد هر کاري که مي توانيم بکنيم تا از اين لحظه و از اين فرصت براي دستيابي به توافقي استفاده کنيم که جهان تاکنون به آن دست نيافته است.

وي افزود مطمئنا اين احتمال وجود دارد که تا پايان روز شنبه توافقي حاصل نشود.

وزير امور خارجه انگليس گفت: هنوز خيلي زود است که بگوييم ما امروز به نتيجه موفقيت آميزي دست خواهيم يافت. هرگونه توافقي مستلزم مقداري انعطاف پذيري همه طرف هاست ... (توافق) بايد توافقي باشد که جهان به آن اطمينان داشته باشد و جهان به طور کلي بتواند به آن اطمينان کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار