بر اساس تفاهم نامه ای که پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی با دانشگاه و موزه بوخوم آلمان دارد، سال آینده حفاری و کاوش در این محوطه با همکاری و مشارکت گروه باستان شناس آلمانی از سر گرفته می شود.

 به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ، سرپرست گروه کاوش معدن چهرآباد زنجان با اشاره به اینکه مطالعات و بررسی تمام یافته‌های معدن چهرآباد زنجان از زمان کشف آنها تاکنون ادامه دارد، گفت: به دلیل آغاز فصل سرما، تا پایان سال، کار میدانی در این محوطه تاریخی انجام نمی شود.

 عالی افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی با دانشگاه و موزه بوخوم آلمان دارد، سال آینده حفاری و کاوش در این محوطه با همکاری و مشارکت گروه باستان شناس آلمانی از سر گرفته می شود.

وی ادامه همکاری با دانشگاه و موزه بوخوم آلمان را منوط به انجام هماهنگی‌های لازم برای حضور این تیم خارجی دانست و یادآور شد: تفاهم‌نامه دانشگاه بوخوم و پژوهشگاه میراث فرهنگی 5 ساله است که در سال‌های 89 و 90 این تیم خارجی در این کاوش‌ها شرکت داشتند اما در سال‌های بعد یعنی 91 و 92 این روند ادامه پیدا نکرد.

سرپرست گروه کاوش معدن چهرآباد ادامه داد: فصل جدید حفاری و کاوش  معدن چهرآباد در صورت تامین اعتبار و هماهنگی‌های لازم برای حضور تیم خارجی، تابستان  سال آینده آغاز می شود.

عالی با اشاره به مطالعات جدید بر روی مردان نمکی کشف شده در محوطه تاریخی چهرآباد  ادامه داد :با سیتی اسکن جدیدی که بر روی مرد نمکی شماره 4 انجام شده اطلاعات جدیدی به دست آمده که در آینده نزدیک به طور کامل اعلام می شود.

وی  خاطر نشان کرد :مطالعات تکمیلی مردان نمکی توسط گروه‌های مختلف پژوهشی و دانشگاهی ادامه دارد./س


برچسب ها: کاوش ، مردان ، نمکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.