منابع نزدیک به سازمانهای تروریستی در سوریه اعلام کردند که نیروهای ترکیه هفته قبل، دو فرد مسلح (تروریست) سعودی را به نامهای خالد و عمر الحربی که برای پیوستن به گروه های مسلح در حال عزیمت به سوریه بودند، دستگیر کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ این منابع خاطرنشان کردند که دستگیری این دو بر اساس اطلاعات ارایه شده از سوی مقامهای عربستان صورت گرفته است و منزل دو فرد مزبور در عربستان نیز مورد بازرسی نیروهای امنیتی آن کشور قرار گرفت.

این منابع افزودند: ترکیه در صورت ضرورت یا درخواست یک کشور آماده دستگیری تروریستهای مسلح در سوریه به ویژه اتباع عربستان است.

آنان در گفت وگو با خبرگزاری آسیا گفتند: ترکیه از مدتی قبل تردد افراد مسلح در خاکش را محدود ساخته و موانعی در مسیر انتقال آنان به مرز سوریه اعمال کرده است.این خبرگزاری دو ماه قبل نیز از دستگیری راکان الرمیحی تبعه عربستان و از رهبران بارز گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) توسط نیروهای ترکیه خبر داده بود.صالح مسلم رییس حزب اتحادیه دموکراتیک کُرد سوریه به روزنامه طرف ترکیه گفت: آنکارا حمایت از گروه های مرتبط با القاعده در مرز سوریه را متوقف کرده است.

وی افزود: ما خواستار روابط دوستانه با ترکیه هستیم و استقلال یا فدرالیسم نمی خواهیم. موفقیتهای حزب کارگران کردستان در برابر گروههای مسلح به خاطر توقف حمایت دولت ترکیه از گروههای مزبور است.

مسلم ادامه داد: فشارهای خارجی نیز در این زمینه تاثیر داشته است به ویژه که گروههای مسلح، ترکیه را تهدید می کنند.ترکیه یکی از مسیرهای اصلی ورود تروریستهای مسلح به سوریه و امدادرسانی به گروه های تروریستی است. این کشور همچنین در مناطق مرزی خود پایگاه هایی را برای آموزش افراد مسلح و تجهیز و اعزام آنها به سوریه ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار