دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت گفت: رئيس جمهور آمريکا برخي صحبت‌ها را تحت فشار لابی‌های قدرتمند صهیونیستی و متحدانش بيان مي‌کند و دليلش هم اين است که به ثمر رسیدن مذاکرات به صلاح صهيونيست‌ها نيست و موقعيت آنها را در دنيا به خطر مي‌اندازد.

"مهدی امیریان" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه غربی‌ها در مذاکرات بیشتر به دنبال ژست سیاسی و کمتر به دنبال پیدا کردن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به اختلافات هستند، اظهارداشت: امیدواریم عزم جدی که مسئولان و مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی براي نتيجه گيري از مذاکرات اتخاذ کرده اند به سرانجام مطلوب برسد.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت افزود: نباید فراموش کرد در این دوره، از سوی دولتمردان ما عزم راسخی برای حل کردن اختلافات ایران با غرب نشان داده شده است.
 
امیریان به جریانات تندرو در آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: باید پذیرفت، عده‌ای در آمریکا نفع خود را در به نتیجه رسیدن مذاکرات نمی‌بینند و به دنبال سنگ‌اندازی و مخالفت در مذاکرات هستند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: برخی از همسایگان ایران از جمله قطر و عربستان در حال لابی‌گری در این مذاکرات‌اند؛ چراکه تلاش‌هاي ايران براي حل و فصل مذاکرات به صورت مسالمت‌آمیز را بر نمي‌تابند.
 
دبیر سابق تحکیم وحدت با توجه به صحبت‌هاي اوباما تصریح کرد: رئيس جمهور آمريکا برخي صحبت‌ها را تحت فشار لابی‌های قدرتمند صهیونیستی و متحدانش بيان مي‌کند و دليلش هم اين است که به ثمر رسیدن مذاکرات به صلاح صهيونيست‌ها نيست و موقعيت آنها را در دنيا به خطر مي‌اندازد.
 
وی حضور برخی کشورهای غربی در این مذاکرات را نوعی ژست دیپلماتیک تلقی و بیان کرد: با توجه به اهميت مذاکرات اینگونه کشورها مي‌خواهند با حضور در این مذاکرات افکار عمومی جهان را به سوی خود جلب کنند تا نشان دهند که آنان اهل دیپلماسی، گفتگو و مذاکرات صلح‌آمیز هستند.
 
امیریان در پایان با بيان اينکه جمهوری اسلامی يکي از کشورهايي است که به تمام قوانین بين‌المللي احترام مي‌گذارد، خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران باید دیپلماسی عمومی خود را در جهان فعال‌تر از قبل کند و با استفاده از رسانه‌ها مانند نهادهای مدنی افکار عمومي جهان را به حقانيت خود جلب کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اوباما ، جهان ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار