مدیر جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: یک هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی سیستان لوله گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، رضا نجفی اظهار کرد: به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و همچنین جلوگیری از هدر رفت و تبخیر آب در اراضی کشاورزی شمال استان لذا کار انتقال آب از طریق احداث لوله در اراضی کشاورزی دشت سیستان در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا لوله گذاری 5 هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی در دستور کار قرار دارد که تا کنون در یک هزار و 200 هکتار از اراضی این منطقه به مرحله اجرا درآمده است.

وی اعتبار اجرای این طرح را 300 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: با اجرا و پایان یافتن طرح انتقال آب از طریق چاه نیمه ها توسط لوله به مزارع کشاورزی علاوه بر صرفه جویی و پیشگیری از هدر رفت منابع آبی می توان بسیاری از اراضی متاثر از خشکسالی را دوباره احیا کرد.

نجفی با بیان اینکه منطقه سیستان یکی از قطب های مهم کشاورزی در استان است ادامه داد: با توجه به اینکه اقتصاد و معیشت بسیاری از مردم این منطقه به کشاورزی و دامپروری وابسته است و خشکسالی های اخیر تبعات زیادی را در این رابطه به دنبال داشته است لذا مدیریت منابع آبی و تامین آب نقش بسزایی در کمک به معیشت مردم و همچنین احیای زندگی و اقتصاد کشاورزی دراین منطقه دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.