قزوین/

میراث فرهنگی جزو هویت و تاریخ یک ملت است

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: حفاظت از میراث فرهنگی، ترویج صنایع دستی و توسعه گردشگری یکی از راهکارهای تقویت هویت ملی و اسلامی است

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به اهمیت جایگاه میراث فرهنگی، حفاظت و معرفی مواریث فرهنگی، طبیعی و تاریخی را مهم ارزیابی کرد.

وی اظهار داشت: در عصر حاضر که برخی کشورها سعی در بی‌هویت کردن فرهنگی جوامع دارند معرفی شایسته داشته‌های فرهنگی کشور در طول تاریخ می‌تواند به عنوان یک اهرم قوی در هویت‌بخشی ملت و همچنین توسعه گردشگری کشور مؤثر باشد.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین با اشاره به توانمندی‌های این استان در تولید انواع صنایع دستی منحصر به فرد و نیز اهمیت آن در ایجاد اشتغال پایدار و مولد، صنایع دستی را یکی از راهکارهای توسعه و اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته برشمرد و به وظیفه سنگین سازمان در توسعه و ترویج صنایع دستی تأکید کرد.

صادقی نیارکی با اهیمت خواندن جاذبه‌های گردشگری و نقش آن در توسعه استان، توجه بیشتر بر معرفی جاذبه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از قبیل تأسیسات اقامتی و پذیرایی مناسب تأکید کرد.

حمیدرضا قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در ادامه گزارش کاملی از فعالیت‌های اجرایی و در دست اجرای استان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را ارائه کرد و خواستار همراهی بیشتر دستگاه قضایی برای حمایت و حفاظت از میراث فرهنگی شد./س

برچسب ها: میراث فرهنگی ، هویت ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.