عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به طرح اعطای وام 6 برابر ودیعه برای خرید مسکن گفت: طرح اعطای وام مسکن 6 برابر ودیعه به خانه دار شدن اقشار کم درآمد و زوج های جوان نمی انجامد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان  ؛ علی نعمت چهاردولی در خصوص طرح اعطای وام مسکن 6 برابر ودیعه، گفت: با توجه به جمعیت بالای جوان کشور و نیاز روز افزون به مسکن، باید در طرح هایی که برای خانه دار شدن مردم ارائه می شود تامل بیشتری صورت گیرد.    
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید در نظر گرفت اقشار کم درآمد، کارگران و کارمندان مستاجری که ماهیانه حدود الی 500 هزار یا 600 هزار تومان درآمد دارند، پس از پرداخت اجاره خانه هایشان، در عمل نمی توانند پولی برای ودیعه پس انداز کنند و به نوعی می توان گفت، از این طرح نیز  اقشار متوسط به بالای جامعه می توانند استفاده کنند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، در پاسخ به این سئوال که آیا طرح اعطای وام 6 برابر ودیعه در بخش تولید مسکن تاثیر گذار خواهد بود، افزود: موضوع مهمی که در اعطای وام مسکن 6 برابر ودیعه، در بخش تولید مسکن باید در نظر گرفت، این است که بطور مثال اگر شخصی بیست میلیون تومان پس انداز داشته باشد و حتی 6 برابر آن را نیز وام اخذ کند، با 120 میلیون تومان وام در شهرهای کوچک می تواند تنها زمین تهیه کند و لذا برای ساخت و ساز مسکن منابع مالی کافی نخواهد داشت.  
چهاردولی با تاکید بر ارائه طرح هایی که بتواند اقشار کم درآمد و زوج های جوان را خانه دار کند، گفت: برای خانه دار شدن مردم باید واقعیات جامعه در نظر گرفته شود و طرح کارشناسی شده ای ارائه شود که به موضوعات مهمی مانند نیاز روز افزون جعمیت بالای جوان آماده ازدواج به مسکن و همچنین درآمد اکثریت خانوارهای کشور توجه شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس، اظهار داشت: کسانی که از شرایط مالی خوبی برخوردارند می توانند از تسهیلات طرح ارائه وام مسکن 6 برابر ودیعه استفاده کنند و نباید فراموش کرد این وامها  به افزایش قیمت مسکن و هدایت نقدینگی کاذب به بازار مسکن منجر خواهد شد./س
برچسب ها: وام ، مسکن ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.