عضو کمیسیون معماری شورای شهر تهران با تاکید بر تکمیل شبکه بزرگراهی شهر تهران، بر ضرورت توسعه خطوط مترو در پایتخت و جذب اعتبارات عمرانی برای گسترش مترو در شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، محمد مهدی تندگویان  با تاکید بر ضرورت تغییر سبک زندگی در استفاده از خودروهای شخصی، ابراز داشت: البته شهردار تهران نیز خیلی جامع در این رابطه صحبت کرده است . ضمن اینکه تاکید ما نیز همیشه بر این بوده است که با توجه به حجم مالی بالای توسعه بزرگراهی در شهر تهران، باید اولویت استفاده از بزرگراه ها به حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: هم اکنون تهران از نظر شبکه بزرگراهی تکمیل شده است. اما اگر بتوانیم با اضافه کردن خطوط جدید مترو و جذب برخی هزینه های عمرانی شهر، شبکه حمل و نقل ریلی و زیر زمینی را رونق ببخشیم، می توانیم به مردم در حمل و نقل عمومی کمک بیشتری داشته باشیم.

تندگویان در ادامه به وجود برخی مخالفت ها با راه اندازی سامانه اتوبوس های تندرو در بزرگراه های شهر تهران اشاره کرد و گفت: هم اکنون این اتفاق در شهر تهران دنبال می شود و مردم از منافع عمومی اتوبوس های بی.آر.تی در شبکه بزرگراهی بهره مند می شوند، اما ممکن است در این میان بخشی از مردم ناراضی باشند زیرا نمی توان در همه کارها رضایتمندی همه  را جلب کرد.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در عین حال تاکید کرد: البته در برخی اتوبان ها باید کارشناسی مناسبی برای راه اندازی خطوط بی.آر.تی صورت گیرد، چرا که شهر تهران از ابتدا برای حمل و نقل عمومی ساخته نشده بود. همچنین با شرایط فعلی تعریض اتوبان ها در شهر تهران نیز امکان پذیر نیست.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار