معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی گفت: 9 رشته صنایع دستی طی سال‌های اخیر در استان احیا شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، علی عابدی این صنایع دستی را شامل کلاه کرکی، پارچه بافی، نمدمالی، چاروق‌دوزی، چوخه‌بافی، حجاری سنگ، ابریشم‌بافی و جوراب‌بافی عنوان کرد.

وی همچنین از ثبت 9 اثر صنایع دستی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی کشور در همین مدت خبر داد.

عابدی این صنایع دستی را شامل چاروق‌دوزی، کلاه کرکی، سفره کردی، ابریشم‌بافی، کارت‌بافی، پوشاک و پای‌پوش ترکمن، فنون نمد‌مالی، بافت سیاه چادر و ساخت دوتار عنوان کرد.

*‌راه‌اندازی 7 مرکز آموزشی ثابت صنایع دستی در خراسان شمالی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی همچنین راه‌اندازی هفت مرکز آموزشی ثابت صنایع دستی در این استان را از اقدامات این اداره کل طی 9 سال گذشته عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در این 78 مرکز آموزش سیار صنایع دستی داشته‌ایم.

عابدی با اشاره به برگزاری یک‌هزار و 143 کلاس آموزشی در همین گفت: 13 هزار و 276 نفر در دوره‌های صنایع دستی شرکت کردند؛ همچنین در این مدت 10 هزار و 883 فقره گواهینامه صنایع دستی به هنرآموزان اهدا شده است.

وی تعداد رشته‌های فعال صنایع دستی را 51 رشته عنوان کرد و افزود: 7 هزار و 701 فقره کارت شناسایی صنعتگری نیز در این راستا صادر شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.