مجموعه تلويزيوني "مختارنامه"، مجموعه برنامه "لهوف" و "گزارش ويژه"، برنامه‌هايي است كه در ماه محرم از سيماي انگليسي شبكه سحر پخش مي‌شود.

به گزارش حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، "مختارنامه" كه براي دومين بار با زيرنويس انگليسي از شبكه سحر پخش مي‌شود، به سرپرستي مسلم دهقاني در 40 قسمت 60 دقيقه‌اي زبانگرداني شده و در ايام ماه محرم هر روز ساعت 01:00 به وقت تهران به روي آنتن مي‌رود.
 
برنامه ديگر اين سيما "لهوف" نام دارد كه محمد درگاهي آن را در 10 قسمت 25 دقيقه اي تهيه كرده است. اين برنامه، زندگي نامه امام حسين(ع) از زمان خروج آن حضرت از شهر مدينه تا شهادت ايشان را براساس كتاب "لهوف" تاليف سيد بن طاووس بررسي مي‌كند. اصل اين كتاب عربي است و چندين بار به فارسي ترجمه شده است.
 
در برنامه "لهوف" كه هر روز ساعت 13 و 35 دقیقه به وقت تهران روي آنتن شبكه سحر مي‌رود، موضوعاتي همچون شرح واقعه عاشورا، شخصيت امام حسين (ع)، تبيين اهداف آن حضرت، دلايل و اهداف نهضت عاشورا و معرفي اصحاب ايشان با حضور كارشناس مذهبي بررسي مي‌شود.
 
"گزارش ويژه" برنامه ديگري است كه به سفارش سيماي انگليسي در دفتر لندن توليد شده است و از ابتداي محرم الحرام هر روز ساعت 13 و 20 دقیقه  به وقت تهران پخش مي‌شود.
 
در اين برنامه، دكتر محمدعلي شمالي كارشناس مسايل ديني در ميان مسلمانان در مركز اسلامي شهر لندن پيرامون فلسفه روز عاشورا و قيام امام حسين در كربلا، شخصيت امام سوم شيعيان، هدف آن حضرت و يارانش در اين قيام خونين، مصائب و سختي هاي اهل بيت امام حسين در زمان قيام عاشورا و پس از آن به سخنراني مي‌پردازد.
 
انتهای پیام/ص
برچسب ها: مختارنامه ، کتاب ، سحر ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.