روزنامه هاآرتص نوشت: با وجود سابقه تنش‌هاي فزاينده ميان اسرائيل و آمريکا برسر توافق احتمالي هسته‌اي با ايران، باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا روز جمعه به بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل تلفن کرد تا از ترديدهاي وي در مورد تحولات جاري بکاهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهيونيستي هاآرتص، در پايگاه اينترنتي خود و در گزارشي به قلم "باراک راويد" افزود: کاخ سفيد در اطلاعيه اي اعلام کرد که باراک اوباما در اين تماس تلفني نخست وزير اسرائيل را در جريان جزئيات مذاکرات قرار داد و درصدد برآمد تا به وي اطمينان دهد که آمريکا به شدت به جلوگيري ايران از دستيابي به سلاح هسته‌اي پايبند است و اين مسئله هدف اصلي مذاکرات گروه 1+5 با ايران است. 

در اين مکالمه تلفني نتانياهو نگراني هاي خود را مبني بر اين که توافقي که درمورد آن گفتگو مي‌شود به شدت ايراد دارد، تکرار کرد. وي معتقد است اين توافق موجب خواهد شد فشارهايي که بر ايران اعمال مي شود کاهش يابد و نظام تحريم هاي اين کشور از هم فروبپاشد.   

تلفن اوباما به نتانياهو چند ساعت پس از نشست نخست وزير رژیم اسرائيل با جان کري انجام شد. در اين نشست نتانياهو مخالفت شديد خود را با توافقي که بين ايران و شش قدرت جهاني در حال شکل گيري بود، بيان کرد. 

پس از اين ديدار نتانياهو در يک کنفرانس خبري از جان کري خواست به توافق با ايران تن ندهد. 

اوايل روز جمعه کاخ سفيد انتقادهاي اسرائيل از توافق احتمالي را رد کرد و هرگونه انتقادي را در اين زمينه عجولانه خواند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار