وضعیت مبهم تیم ماهان، حدس و گمان‌ها را در مورد شرایط سوپرلیگ بسکتبال زیاد کرده اما در این میان تیم اراک که برای ورود به سوپرلیگ در سال‌های بعد آماده می شود برای حضور در لیگ امسال هم اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در حالی که فدراسیون بسکتبال مهلت چند روزه ای را به تیمهای ماهان و ذوب آهن برای حل مشکل بدهی ها و تعهدات به فدراسیون داد،‌ تیم ذوب آهن با پی گیری ماجرا تا حدود زیادی به فدراسیون در این مورد اطمینان داد و حتی محمود مشحون رئیس فدراسیون هم در مصاحبه ای بر تعهد دادن ذوبی ها برای انجام تعهدات تاکید کرد اما در سوی دیگر اصفهان ماهانی ها تنها روز گذشته طی بیانیه ای پاسخ صحبت‌های محمود مشحون را داده و وضعیت خود را به طور دقیق مشخص نکردند.

حتی تماسهای ما با فدراسیون هم حکایت از این داشت که هنوز خبری از نمایندگان ماهان در فدراسیون نشده است. با این شرایط چندین سناریو برای سوپرلیگ امسال مطرح شد. مورد اول ماندن ماهانی ها با ترکیبی از بازیکنان جوان سال قبل و بازیکنان دسته اولی بود.

بعد از آن بحث انصراف ماهان و یازده تیمی شدن لیگ امسال از سوی رئیس فدراسیون پیش کشیده شد. مورد سوم کنار گذاشته شدن ماهان و وارد کردن شیراز به جمع تیمهای سوپرلیگی بود که گویا با توجه به ناراحتی اسپانسر شیرازی ها و اعلام امادگی نکردن آنها در هفته اخیر منتفی است و در نهایت بحث ورود تیم اراک به سوپرلیگ با سرمربیگری محمد کسایی پور مطرح شد.

اعلام آمادگی اراک در صورت تصویب شهرداری

تیم اراک امسال برای ورود به مسابقات دسته اول بسکتبال اعلام آمادگی کرده بود اما با توجه به دیر ارائه کردن مدارک و ورودی لیگ به همراه 9 تیم دیگر از این دسته کنار گذاشته شد و در گروهی با عنوان دسته اول ب قرار گرفت اما با توجه به استقبال نکردن تیم‌ها از این گروه، وضعیت بازیهای آن نیز مشخص نیست.

با این وجود طی 2 روز گذشته بحث اعلام آمادگی اراک برای سوپرلیگ با توجه به تمایل نشان ندادن شیرازی‌ها به گوش رسید.

عزیزمحمدی، رئیس باشگاه شهرداری اراک توضیح می دهد: اگر شهرداری و شورای شهر اراک حضور تیم را مصوب کنند ما هم به طور رسمی آمادگی خود را اعلام می کنیم. فعلا در صحبت‌هایی ضمنی با مشحون رئیس فدراسیون، موضوع ورود به سوپرلیگ را مطرح کرده ایم.

وی ادامه داد: بحث حضور ما تنها در صورت کناره گیری ماهان جدی می شود که گویا فدراسیون هم کناره گیری این تیم را چندان محتمل نمی داند. در هر حال ما برای ورود به سوپرلیگ برنامه داریم و در صورتی که امسال هم شرایط مهیا نشد برای سال بعد با تصویب شورای شهر و شهرداری، مقدمات حضور در این رده را فراهم می کنیم.

گفتنی است، اراکی‌ها پیش از این با تیم آلومینیوم در لیگ شرکت داشتند اما به خاطر کناره گیری اسپانسر تیم، در چند سال گذشته امکان بازگشت به سوپرلیگ را پیدا نکردند.

انتهای پیام/مح

برچسب ها: اراک ، سوپرلیگ ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار