قاضی‌زاده هاشمی درباره راهکارهای جلوگیری از ورود و توزیع تجهیزات پزشکی و داروهای بی‌کیفیت گفت: ما به این موضوع واقف هستیم و تلاش می‌کنیم تا راهکارهایی برای کاهش آن ارائه دهیم که به حداقل برسد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پس از آرام‌سازی بازار دارو، به سمت اولویت‌گذاری درباره اقلام پزشکی که هم از نظر کیفیت و هم قیمت و دسترسی برتری دارند، پیش خواهیم رفت.
 
وی در ادامه درباره راهکارهای جلوگیری از ورود و توزیع تجهیزات پزشکی و داروهای بی کیفیت اظهار داشت: متاسفانه بخشی از این قضیه مربوط به سودجویی برخی هاست که به سود بیشتر در زمان کمتر توجه می کنند و تقاضای کاذبی در بازار ایجاد می کنند و این موضوع مربوط به امروز و دیروز نیست و ریشه دار است.
 
وزیر بهداشت افزود: به دلیل اینکه موضوع سلامت همیشه با احساس و عاطفه همراهی می‌شود، برخی از افراد دستگاه‌هایی مانند وزارت بهداشت را تحت فشار قرار می‌دهند که چرا فلان دارو و وسیله پزشکی یا فلان برند خاص در بازار نیست در حالی که پشت این قضیه متاسفانه سودجویی‌هایی هست و تا زمانی که سودجویی برخی از افراد در آن دخیل است، نمی‌توان آن را به طور کامل حل کرد.
 
هاشمی تصریح کرد: اما ما به این موضوع واقف هستیم و تلاش می‌کنیم تا راهکارهایی برای کاهش آن ارائه دهیم که به حداقل برسد. وظیفه ما تاکنون در جهت آرام سازی بازار دارو بوده است تا هر چه تقاضا هست، بی‌پاسخ نماند و تا جایی که ممکن است بازار دارو به آرامش برسد.
 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در مرحله بعد به سمت اولویت‌گذاری درباره اقلامی که هم از نظر کیفیت و هم قیمت و دسترسی برتری دارند، پیش خواهیم رفت. البته کاهش واردات و توزیع تجهیزات و دارو با کیفیت پایین و از کشورهای سطح پایین نیاز به زمان دارد و در کوتاه مدت نمی‌توان آن را به طور کامل حل کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار