بر چسب اصالت دارو تحت هیچ شرایطی از روی کالای آرایشی و بهداشتی و دارو برداشته نمی‌شود مگر آنکه بر چسب اصالت دارو بطور قاچاق ساخته شود.

دکتر سید جمال سعید واقفی، عضو هیأت مدیره انجمن علمی داروسازان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طرح شبنم یک طرح عمومی است که روی تمام کالاهای وارداتی آماده مصرف استفاده می‌شود و "سازمان غذا و دارو" نیز در خصوص داروهای وارداتی برای کنترل دارو برای استانداری‌های واردات "برچسب اصالت دارو" را می‌زند. 

وی با بیان اینکه برچسب‌ها توسط دو یا سه مرکز بصورت کاملاً محافظتی تولید می‌شوند، افزود: سیستم تولید برچسب و کدینگ آن امکان نفوذ ندارد و کالاهایی که در مراکز غیرمجاز با این برچسب بفروش می‌رسند قلابی هستند. 

وی تصریح کرد: مردم باید آگاه باشند که برای تهیه هر نوع کالای آرایشی، بهداشتی و دارویی باید به داروخانه‌ها و مراکز معتبر مراجعه کنند. 

دکتر واقفی با اشاره به اینکه هم اکنون کالاهای آرایشی و بهداشتی "قاچاق" در بسیاری از اماکن عمومی بفروش می‌رسند، خاطرنشان ساخت: تشخیص برچسب قلابی از نوع واقعی آن کار سختی است اما "سازمان غذا و دارو" برای کنترل و حفظ سلامت عمومی افراد جامعه تمامی داروهای وارداتی و کالاهای آرایشی بهداشتی را با این برچسب وارد بازار مصرف می‌کند تا افراد با ارسال اس‌ام اس و کد مربوط از صحت و سلامت کالاهای خود آگاه شوند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار