معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از تدوین بسته ی گردشگری سلامت توسط اعضای کمیته ی گردشگری استان در آینده ی نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدحسن واحدی در جلسه ی بررسی مسایل گردشگری سلامت استان افزود: این بسته که شامل فرآیندها، دستورالعمل ها، ضوابط و مقررات و اطلاعات مورد نیاز در حوزه ی توریست درمانی ست، در جلسه ی آینده ی کارگروه گردشگری استان و سپس شورای برنامه ریزی استان بررسی می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی هدف از تدوین بسته گردشگری سلامت را استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه ی خدمات درمانی و بهداشتی و ساماندهی گردشگران سلامت دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به وجود
شرکت های دارای مجوز رسمی ارایه دهنده ی خدمات درمانی به گردشگران خارجی در مشهد بایستی زمینه ی واگذاری ارایه ی خدمات درمانی به بخش خصوصی تسهیل شود.

واحدی به معرفی اعضای کمیته ی گردشگری سلامت استان پرداخت و گفت: نمایندگانی از استانداری، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور، اداره ی کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، آژانس های مسافرتی، اتحادیه ی هتل ها و شرکت های صاحب صلاحیت عضو این کمیته می باشند.

وی بر لزوم واگذاری مدیریت این کمیته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان متولی اصلی موضوع تاکید کرد و گفت: شکل گیری نگاهی سیستمی و فرابخشی به حوزه ی توریسم درمانی و احصای وظایف دستگاه های اجرایی متولی در این زمینه ضروری ست که بایستی تحقق یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: با تدوین بسته ی گردشگری سلامت شاهد
افزایش تعداد شرکت های خصوصی حایز صلاحیت در حوزه ی خدمات بهداشتی و فعالیت آن ها بر اساس دستورالعملی مدون باشیم
./س

 


برچسب ها: تدوین ، بسته ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.