كتاب «بچه‌های تپه سوم» روایتی داستانی از عملیات والفجر دو برای نوجوانان است كه حمیدرضا طالقانی بر اساس اثر پیشین خود آن را نگاشته‌است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از سوره مهر؛ حمیدرضا طالقانی نویسنده کتاب «حماسه تپه برهانی» گفت:« این كتاب اقتباسی از كتاب حماسه تپه برهانی است كه 27 سال پیش براساس خاطراتم از عملیات والفجر 2 نوشته‌بود. در واقع بچه‌های تپه سوم خلاصه شده و ساده‌نویسی شده همان كتاب است.»
 
طالقانی با اشاره به دلایل خلاصه‌كردن كتاب اظهار داشت: «در كتاب حماسه تپه برهانی روی بحث‌های اعتقادی و معنوی كه برای جوانان می‌تواند بسیار جذاب باشد مانور داده‌بودم، اما برای تهیه كتابی مناسب نوجوانان، ناچار به حذف برخی جزئیات و تأكید بر حوادث تكان‌دهنده و هیجان انگیز كتاب بودم.»
 
وی در ادامه صحبت‌های خود به جذاب بودن كتاب «بچه‌های تپه سوم» اشاره كرد و افزود:«برای نوشتن این كتاب از نویسندگان زیادی كمك گرفتم، به خصوص احمد دهقان. همچنین به پیشنهاد ایشان یك سری از كتاب‌ها را در اختیار نوجوانان مقطع راهنمایی قرار دادیم و نظر آنها را در متن كتاب اعمال كردیم. به همین دلیل فكر می‌كنم كتاب از جذابیت كافی برخوردار باشد.»
 
طالقانی در نهایت، هدف خود از نگارش خاطرات جتگ برای نوجوانان گفت:«دفاع مقدس از این جهت برای ما اهمیت دارد كه توانستیم در آن هشت سال ارزشی‌های انقلاب را متبلور كنیم. دفاع مقدس ریشه ماست، بنابراین باید برای نسل‌های آینده بازگو شود.»

انتهای پیام/ص
برچسب ها: ادبیات ، کتاب ، نویسنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.