مدت زمان زیادی است که شارژر‌های خورشیدی برای گجت‌های همراه ساخته شده‌اند، اما نتوانسته‌اند همانند شارژرهای معمولی همیشه این گجت‌ها را همراهی کنند.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ این نوع شارژر‌ها غیر از صفحه گیرنده نور خورشید، نیازمند یک مبدل الکتریکی هستند تا انرژی جذب‌شده از نور خورشید را به جریان مستقیم الکتریکی (DC) تبدیل کند. وجود مبدل برای تبدیل انرژی باعث افزایش حجم دستگاه شارژر خورشیدی و استقبال نشدن از آن شده است. حال خبرهای رسیده حاکی است که شرکت اپل در حال کار روی فناوری‌ای است که به واسطه آن سیستم مبدل شارژ خورشیدی در دل گجت‌های قابل حمل از قبیل تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ به کار می‌رود و نیاز به مبدل خارجی برای دریافت انرژی خورشیدی و تبدیل آن به الکتریسیته از بین می‌رود.

سند حق اختراعی که بتازگی از سوی اداره حق ثبت و اختراعات آمریکا منتشر شده بیانگر سیستم مدیریتی انرژی است که می‌تواند به صورت مستقیم انرژی خورشیدی رابرای لپ‌تاپ یا هر نوع دستگاه قابل حمل دیگربدون نیاز به مبدل خارجی فراهم کند. استفاده از نور خورشید برای شارژ دستگاه قابل حمل ایده جدیدی نیست، اما اختراع اپل باعث رفع برخی موانع موجود بر سر راه این فناوری می‌شود. به جای اتکا به مبدل‌های بزرگ برای کنترل انرژی خورشیدی، این فناوری گجت را به مبدل میکروکنترلر و شارژری مجهز می‌کند که اندازه بسیار کوچکی دارد وعمل تبدیل انرژی خورشیدی به جریان الکتریسیته مورد نیاز دستگاه به وسیله آن انجام می‌شود.

سیستم میکروکنترلر عمل تبدیل را تنظیم کرده و انجام می‌دهد. طبق معمول این حق ثبت تولید قطعی چنین سیستمی را تضمین نمی‌کند و ممکن است هیچ‌گاه شاهد وجود چنین اختراعی روی گجت‌ها نباشیم. به هر حال طرح چنین موضوعی روزنه امیدی برای صاحبان گجت‌های قابل حمل است که باتری دستگاه‌شان بیشتر از نصف روز آنها را همراهی نمی‌کند.


دریچه فناوری اطلاعات در شبکه های اجتماعی

             


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
mahsa
۱۲:۴۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۲
Khob
آخرین اخبار