زایمان زودرس حدود 10 درصد کل زایمان ها را در بر می گیرد که یک سوم کل آنها خود به خودی و بی دلیل و دو سوم دیگر را می توان پیش بینی و تا حدودی پیشگیری کرد.

دکتر حنطوش زاده عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در رابطه با عوارض زایمان زودرس در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نوزادانی که در اثر زایمان زودرس متولد می شوند مشکلاتی از جمله مشکلات تنفسی، مغزی و بینایی دارند که هزینه زیادی برای اجتماع و خانواده ها به همراه دارد بنابراین لازم است زایمان زودرس را شناخته و از این مشکل جلوگیری کنیم.

**زایمان زودرس هیچ عارضه ای برای مادر ندارد

دکتر حنطوش زاده همچنین در مورد علل این عارضه تصریح کرد: بعضی از زایمان های زودرس به علت فشار خون بالا رخ می دهد که با تشخیص به موقع می توان از این عارضه جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: بعضی از زایمان های زودهنگام براثر عفونت ها، مانند یک عفونت ساده دندان یا یک عفونت کوچک ادراری رخ می دهند پس تشخیص به موقع و درمان عفونت ها هرچند کوچک لازم و ضروری است.

دکتر حنطوش زاده در رابطه با علائم زایمان زودرس تصریح کرد: از علائم این عارضه می توان به افزایش درد زیر شکم، درد کمر  اشاره کرد. این عارضه گاهی نیز خود را با پاره شدن کیسه آب، نشان می دهد.

وی افزود: گاهی عده ای یک ناهنجاری ساختمانی رحم دارند که پزشک معالج آنرا درمان می کند و به این ترتیب از زایمان زود هنگام جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: افرادی که تجربه زایمان زودرس داشتند در حاملگی های بعدی از 17 هفتگی به بعد تحت نظر پزشک متخصص قرار می گیرند تا از زایمان زودرس دیگر در آنها جلوگیری شود./


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.