معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکتهای شهرهای جدید گفت: نباید در خصوص طرح های خانه سازی شهرهای جدید، دهکی خاص مورد توجه باشد.

محسن نریمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در برنامه ریزی های بعمل آمده ساخت و سازهای دیگری نیز در نظر گرفته شده تا سایر دهک های جامعه نیز به شهرهای جدید گسیل شوند

وی ادامه داد: در این بین تلاش می شود تا ساختمان های ویلایی نیز در شهرهای جدید احداث شود تا از دهک یک تا دهک 10 در این واحدهای مسکونی ساکن شوند.

نریمان با بیان اینکه دولت پیشین توجه چندانی به زیرساخت های مسکن مهر نداشت، از افتتاح 20 هزار مسکن مهر تا شش هفته آینده خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکتهای شهرهای جدید اضافه کرد: در کشور بیش از دو میلیون مسکن مهر وجود دارد که از این رقم عددی بالغ بر 400 هزار واحد در شهرهای جدید کشور مراحل احداث خود را به پایان رسانده و یا پروسه احداث را سپری می کنند.

وی ادامه داد: از 400 هزار واحد مورد اشاره، 100 هزار واحد تحویل، 160 هزار واحد در شرف نازک کاری و سایر واحدها، دیگر مراحل خود را می گذرانند.

نریمان اضافه کرد: در برنامه پیش روی وزارت راه و شهرسازی و مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید کشور، 20 هزار واحد تا شش هفته آینده واگذار می شود، علاوه بر این 80 هزار واحد دیگر نیز آماده است.

نریمان از شهر جدید سهند در آذربایجان شرقی به عنوان نخستین شهر جدید تکمیلی کشور در 6 ماهه نخست سال 93 یاد کرد و گفت: این شهر جدید همه تعهدات خود پیرامون طرح مسکن مهر را تا زمان مذکور تکمیل خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکتهای شهرهای جدید افزود: می توان در بازه های زمانی اعلام شده نسبت به اجرا و تکمیل طرح های مسکن مهر اقدام کرد، اما مجموعه شهرهای جدید به این امر قانع نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهرهای جدید اضافه کرد: تلاش امروز مسئولان کشور ایجاد زیرساخت های لازم در این پروژه های خانه سازی است تا مردم بعد از تحویل و اسکان با مشکلات زیرساختی مواجه نشوند که دولت پیشین توجه چندانی به زیرساخت های مسکن مهر نداشت.

وی با بیان اینکه مسکن مهر به خودی خود دارای بار کاری بسیاری است و نمی توان جایگزینی برای آن تعریف کرد، افزود: در حال حاضر به نام مسکن مهر و یا هر عنوان دیگری اجرای طرح های خانه سازی در جریان است.

نریمان تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید و بر اساس شیوه عمل مسئولان وزارت راه و شهرسازی با استفاده از تهاتر، مسکن مشارکتی و منابع مالی تحت اختیار، ساخت و سازها ادامه دارد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.