یک تیم فنی و سلامت متشکل از پزشک، ماما، کارشناس بیماریاب و داروخانه از مرکز بهداشتی و درمانی سرفاریاب به 9 روستای حوزه بیدانجیر، دهستان پشته زیلایی اعزام و خدمات بهداشتی و پزشکی به اهالی این روستاها ارائه دادند.

به گزارش گروه  استانهای باشگاه خبرنگاران، صبح امروز به علت نامناسب بودن جاده ارتباطی و عدم دسترسی به پزشک، بخشداری سرفاریاب با هماهنگی شبکه بهداشت و درمانی شهرستان چرام یک تیم فنی و سلامت متشکل از پزشک، ماما، کارشناس بیماریاب و داروخانه از مرکز بهداشتی و درمانی سرفاریاب به 9 روستای حوزه بیدانجیر، دهستان پشته زیلایی اعزام و خدمات بهداشتی و پزشکی به اهالی این روستاها ارائه دادند.

در حاشیه این ماموریت مرتضی دانایی‌نیکو اظهار کرد: تعداد روستاهایی که توسط تیم فنی و سلامت مورد بررسی قرار گرفتند 9 روستا شامل روستاهای آب قنات، آب زیتی، تل سیاه، چالباغ، اشکفت دودر، اندرون هستند.

بخشدار مرکزی سرفاریاب اضافه کرد: این روستاها جمعا دارای تعداد 120 خانوار و 405 نفر جمعیت است که این روستاها از حوزه بیدانجیر و دهستان پشته زیلایی بخش سرفاریاب بوده و مدت زیادی است دکتر ندارند که با هماهنگی شبکه بهداشت و درمانی شهرستان چرام یک تیم فنی و سلامت از مرکز بهداشتی و درمانی سرفاریاب برای دادن خدمات پزشکی و درمانی به این روستاها اعزام شد.

وی مهم‌ترین علت ارائه ندادن خدمات به بیشتر روستاهای دهستان پشته زیلایی را با توجه به کوهستانی بودن این منطقه، مشکل ارتباطی و جاده‌ای عنوان کرد و گفت: جاده اکثر روستاهای تابعه این بخش خاکی است و تردد در آن‌ها در تمامی فصول سال خصوصا فصل زمستان به سختی صورت می‌گیرد.

این مسئول عنوان کرد: جاده‌های در دست احداث، سواری، شیخ هابیل و بید انجیر رها شده و جاده‌های روستاهای تنگ انار، تاوه سفید، بیدک‌ها و دلی‌ها نیاز به بهسازی و تسطیح دارد.

دانایی‌نیکو در پایان از همکاری‌ها و زحمات مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام در بخش سرفاریاب، مرکز بهداشتی و درمانی سرفاریاب صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

مسئول مرکز بهداشتی و درمانی سرفاریاب نیز اظهار کرد: ما با همکاری و پیگیری‌های بخشدار سرفاریاب یک تیم فنی و سلامت  پنج نفره متشکل از پزشک، ماما، بیماریاب و داروخانه جهت بررسی و دادن خدمات بهداشتی و درمانی به این روستاها اعزام کرده‌ایم که تعداد زیادی از اهالی این روستاها توسط دکتر معاینه و به آنها دارو داده شد.

رضیه زارعی افزود: این تیم علاوه بر معاینه و دادن دارو و خدمات درمانی مشکلات بهداشتی روستاها و تجهیزات و امکانات مورد نیاز مراکز بهداشت مستقر در روستاها را بررسی کرد.

زارعی در پایان عنوان کرد که این طرح به نام برنامه «ده گردشی» در طول 30 روز هر ماه در روستاها اجرا شده و خدمات پزشکی، بهداشتی و داروئی به ساکنین روستاها ارائه می‌کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.