مشهد/

برداشت 300 تن صيفي جات از موسسه باغات رضوي

مديرعامل موسسه باغات آستان قدس رضوي از برداشت 300 تن صيفي جات از زمين هاي كشاورزي اين موسسه در سال زراعی جاری خبر داد.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،مرتضي اسدي فر با اشاره به این که از 20 هكتار از اراضی این موسسه 300 تن صيفي جات شامل گوجه فرنگي، خيار، لوبياي سبز، كدو، بادمجان و فلفل برداشت می شود، خاطر نشان کرد: فعالیت اصلی این موسسه تولید انواع محصولات كشاورزي و میوه است که از اراضي و باغ های متعدد این موسسه حاصل می شود
.

وی عنوان کرد: در سال زراعي جاری حدود 676 تن غلات (شامل گندم و جو) از 110 هکتار و 4 هزار تن ذرت علوفه اي از 70 هكتار اراضي كشاورزي اين موسسه محصول توليد شده است.

اسدي فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش به‌سزاي باغ های این موسسه در پاک سازی و تلطیف هواي شهر مشهد اظهار داشت: باغ های اين موسسه در مجموع حدود 866 هكتار فضاي سبز را تشكيل مي دهد که باغ ملك آباد مشهد با مساحت 300 هكتار بزرگترين باغ این موسسه به شمار می آید و انواع درختان مثمر و غير مثمر در آن کشت می شود.

وی با اشاره به این‌که باغ ملك آباد از معروفترين و قديمي ترين باغ های شهر مشهد به شمار می آید، عنوان کرد: باغ های ملك آباد مشهد، امام رضا (ع)، شصت هكتاري، بيست هكتاري، سه هکتاری، الندشت و دیگر باغ ها در مجموع 35 درصد از فضاي سبز شهر مشهد و حومه آن را تشکیل می دهد.

مديرعامل موسسه باغات رضوي همچنین، توليد 57 هزار و349 شاخه انواع گل شاخه‌ای و تزئینی در نیمه اول سال جاری شامل لیلیوم، ژربرا، شب بو، رز، میخک، داوودی، زنبق و لیسانتوس را از دیگر فعالیت های این موسسه ذکر کرد.

وی در پایان یادآور شد: امروزه گلخانه‌هاي متعلق به اين موسسه به لحاظ پرورش ارقام مختلف و تجاري گل از جايگاه مطلوبي در استان خراسان رضوي برخوردار است/س 

برچسب ها: برداشت ، صیفی ، جات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.