روزنامه انگليسي فايننشال‌تايمز در گزارشي به واكنش هاي مختلف به موضع گيري اخير فرانسه در مذاكرات هسته‌اي ايران وگروه 1+5 پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه انگليسي فايننشال تايمز روز سه شنبه در گزارشي نوشت:فرانسه با مداخله خود در متوقف كردن دستيابي به توافق بين ايران وآمريكا توانست دستاورد غيرعادي به دست آورد كه در آن واحد خشم واشنگتن وتهران را برانگيخت.

اين روزنامه خاطرنشان كرد:موضع فرانسه در صورتي كه عملا فرصت توافق بين ايران وآمريكا را گرفته باشد،شايسته خشم واقعي است اما اگر بر خلاف اين بوده باشد فرصت را براي توافق بين دو كشور بزرگ به وجود آورده است.

اين روزنامه در ادامه نوشت:موضع افراطي فرانسه در مذاكرات اخير ايران وگروه 1+5 امكان اين را كه كنگره هرگونه توافق بين واشنگتن وتهران همزمان با ازسرگيري مذاكرات هسته اي كه قرار است تا چند روز آينده برگزار شود،قبول كند را به وجود آورده است.

فايننشال تايمز با اشاره به اينكه اين اقدام ضروري بوده اضافه كرد:قدرت هاي غربي كه با ايران در حال مذاكره هستند در پي بازگرداندن وجه متحد شدن و توافق خود بوده وبر اين تاكيد دارد كه فرانسوي ها و آمريكايي ها داراي زمينه هاي مشتركي هم هستند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار