نخست وزير ترکيه گفت: واقعه کربلا درس مقاومت در برابر ظلم است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي تلويزيون تي آر تي ترکيه، رجب طيب اردوغان ديروز در مراسمي که به مناسبت ماه محرم از سوي اتاق تجارت آنکارا و بنياد وفاق و توسعه اجتماعي برگزار شد، گفت: ماه محرم به ويژه روز دهم محرم بسيار با اهميت است. بر اساس روايات توبه حضرت آدم ( ع ) روز دهم محرم پذيرفته شد. حضرت موسي ( ع) در چنين روزي دريا را شکافت. حضرت يوسف (ع) در روز دهم محرم از چاه نجات يافت و بيماري حضرت ايوب ( ع) نيز در چنين روزي شفا يافت. روز دهم ماه محرم براي جهان اسلام روزي مقدس است. روزه هايي که پيش از اين روز و پس از آن گرفته مي‌شود، عبادت‌هاي اين روزها وسيله‌اي براي پاک شدن،‌ نو شدن و آغازي نوين است. سرور ما حضرت محمد ( ص ) نيز در هر فرصتي به اهميت ماه محرم اشاره کرده و با روزه ها و عبادت‌هاي خود در ماه محرم راه را به ما نشان داده است. 

نخست وزير ترکيه گفت: سال 61 هجري و فاجعه قتل عام کربلا در اذهان همگان به عنوان  واقعه‌اي تلخ و اسف بار نقش بسته است. اکنون در هزاروسيصدوهفتادوچهارمين سالروز واقعه کربلا با احترام از سرورمان حسين مظلوم که نام وي بر دو طرف عرش نقش بسته است و از اهل بيت عليهم اسلام ياد مي‌کنيم و به آنان درود مي فرستيم. سلام و رحمت و برکت خدا بر آنان باد.

اردوغان افزود:  حضرت پيامبر (ص) درباره نوادگان خود حضرت امام حسن(ع) و حضرت امام حسين (ع)  چنين دعا کرده است ،  پيامبر دستان خود را به آسمان گشود و گفت: يا رب من حسن و حسين را دوست مي دارم ،‌ تو نيز آنان را و کساني که را که آنان را  دوست دارند ، دوست بدار. 

نخست وزير ترکيه گفت : دوست داشتن حضرت امام حسن (ع) و حضرت امام حسين (ع) و  اهل بيت عليهم السلام آنگونه که حضرت پيامبر ( ص) اعلام کرده است ، عبادت و مکمل ايمان است. پيامبر ( ص ) از بوييدن و بوسيدن حضرت امام حسن (ع) و حضرت امام حسين(ع) سير نمي شد. پيامبر آنان را به عنوان ستاره‌هاي راهنما و شخصيت‌هاي نمونه براي ما به يادگار گذاشت. چقدر تلخ است که حضرت امام حسن (ع) و حضرت امام حسين (ع ) مظلومانه به شهادت رسيدند. 

وي با تاکيد بر اينکه امام حسن (ع ) و امام حسين (ع) هيچگاه  در پي تفرقه نبودند ، گفت : زندگي آنان در صراط مستقيم سپري شد. آنان مانند جدشان رسول اکرم(ص) ‌و پدرشان حضرت علي ( ع ) براي وحدت مبارزه کردند. آنان به رغم تلاش برخي‌ها براي ايجاد تفرقه ميان مسلمانان هيچگاه از وحدت و برادري صرف نظر نکردند. حضرت امام حسن(‌ع ) و حضرت ( امام )‌حسين ( ع) همانگونه که در زندگي مبارکشان براي وحدت مبارزه کردند، با شهادتشان نيز تبديل به نماد وحدت شدند. هر کس که از موضوع شهادت آنان براي تفرقه ميان مسلمانان سوء استفاده کند ،‌ پيامبر اسلام(ص)  ، نوادگان وي و اهل بيت عليهم السلام را درک نکرده است. هر کس که از فاجعه کربلا براي ايجاد خصومت و قطب بندي سوء استفاده کند در کنار حضرت امام حسين(ع) نيست بلکه در کنار يزيد است. حسين(ع) در کربلا براي يکپارچگي و زنده نگاه داشتن امت  تشنگي را تحمل کرد. مادران با اشک چشمانشان تلاش کردند ، تشنگي کودکان فروبنشانند. حضرت ( امام ) حسين ( ع ) براي آينده آن کودکان و آينده همه کودکان امت در برابر ظلم ايستاد. مقاومت وي در 1374 سال گذشته همواره در اين سرزمين ها و در سرزمين ما حماسه قيام در برابر ظلم و مبارزه براي حق بوده است. اين متانت اين قهرماني و تسليم در مقابل رضاي حق را ببينيد که حضرت ( امام)‌حسين ( ع ) هنگامي که فرياد خواهرش حضرت زينب ( س) را شنيد نزد وي رفت و به وي گفت ، خواهرم به خدا پناه ببر. بدان که هر آنچه در زمين و آسمان است فاني است. هنگامي که من شهيد شدم گريه نکن و  بسيار صبور باش. 

وي با اين سخنان به استقبال شهادت رفت.  واقعه کربلا و شهادت حضرت امام حسين (ع) نبايد دستمايه تفرقه وخصومت باشد. 

نخست وزير ترکيه گفت : همانگونه که حضرت پيامبر (ص) پيامبر همه ما است ، حضرت امام حسين (ع ) نيز حسين همه ما ، شهيد همه ما و قهرمان مظلوم همه ما است. 

اردوغان گفت: از 1374 سال پيش تاکنون درد و اندوه در دل‌هاي ما و در جهان اسلام آرام نگرفته است. اين اندوه مشترک همه مسلمانان است. من بر اين باورم که حضرت ( امام ) حسين ( ع ) هنگامي که خون مبارکش بر خاک کربلا ريخته شد احساس رنج نکرد ، اما هنگامي که ديد مسلمانان دچار تفرقه شده اند ، از اين مسئله آزرده خاطر شد.

نخست وزير ترکيه گفت : من بر اين باورم که هر اقدامي که به بهانه جانبداري از حضرت علي(ع)،  حضرت امام حسن(ع)‌ و حضرت امام حسين(ع ) براي ايجاد اختلاف ، تفرقه و قطب بندي صورت گيرد ، روح سرور ما حضرت علي ( ع )  و سروران ما حضرت امام حسن(ع) و حضرت امام حسين(ع‌) را آزرده خاطر کرده است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: اردوغان ، ترکیه ، ظلم ، کربلا ، حسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار