گریه و ماتم سراسر شهر را فراگرفته است و مردم با فریاد حسین(ع) و نوحه سرایی با اوج خلوص و پاکی چشمانی اشکبار در سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، امروز همه جا در سوگ است و مردم با فریاد حسین(ع) با اوج خلوص و پاکی دستهای نیایش را رو به آسمان دراز می کنند و با چشمانی اشکبار در سوگ نشستند.

اما در این خصوص به مناسبت ایام سوگواری و شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) شهرداری  ناحیه یک منطقه 9 با ویژه برنامه هایی از برپایی مراسم سوگواری خبر داد.

رئیس اداره اجتماعی فرهنگی ناحیه یک منطقه 9 از برپایی مراسم پر فیض زیارت عاشورا در ساختمان ناحیه با حضور شهردار و کارمندان ناحیه یک خبر داد.
محسن محبوبی، رئیس اداره اجتماعی فرهنگی ناحیه یک منطقه 98 در این باره گفت: در راستای ترویج و توسعه فرهنگ دینی و تقویت روحیه بسیجی در نماز خانه ناحیه، اقدام به برگزاری زیارت عاشورا شد.

محبوبی خاطر نشان کرد: در این مراسم، در کنار تمامی مدیران و کارشناسان ادارات که با نوحه سرایی و قرائتی دلنشین فضای ناحیه را به اوج خلوص و پاکی کشاندند ، با دست رو به آسمان خواهان الطاف خداوندی جهت دامنگیری بیماران و گرفتاران شدیم تا شاید گوشه ای از چشمهای گریان ، به لطفش رخت بربندد، همچنین به  مناسبت ایام سوگواری حسینی در سرای محله دکتر هوشیار نمایشگاه عاشورا برپا شد.
محسن محبوبی رئیس اداره اجتماعی فرهنگی ناحیه یک منطقه 9با اعلام این خبر افزود: واحد فرهنگی ناحیه یک با همکاری سرای محله دکتر هوشیار نسبت به برپایی نمایشگاه عاشورا اقدام کرد.

محبوبی ادامه داد: در این نمایشگاه که جهت آشنایی کودکان با نهضت امام حسین(ع) برگزار شد کار دستی های کودکان در ارتباط با عاشورا به معرض دید عموم قرار داده شد، شرح تفسیر زیارت عاشورا در سرای محله دکتر هوشیار برگزار شد.

محبوبی رئیس اداره اجتماعی فرهنگی ناحیه یک منطقه 9 با اعلام این خبر گفت: واحد فرهنگی ناحیه یک با همکاری سرای محل دکتر هوشیار نسبت به برگزاری کلاس شرح تفسیر زیارت عاشورا در سرای محله دکتر هوشیار اقدام کرد.

در این کلاس که به همت کانون دعا و نیایش برگزار شد 50 نفر از بانوان علاقمند شرکت کردند.

همچنین قرائت " زیارت عاشورا" درخانه سلامت محله شهید دستغیب برگزار شد محبوبی رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه یک منطقه 9 با اعلام این خبر افزود: خانه سلامت محله دستغیب اقدام به برگزاری مراسم قرائت " زیارت عاشورا" کرد این برنامه به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان برگزار شد و 20 نفر از اعضای کانون مادر و کودک خانه سلامت حضور داشتند.

در دیگر اقدامات اجرایی واحد سلامت اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه یک منطقه 9 از برگزاری کلاس آموزشی " تاثیر  حماسه عاشورا" بر سلامت فرزندان در سرای محله شهید دستغیب خبر داد.

محبوبی رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه یک منطقه 9 با اعلام این خبر گفت: واحد سلامت ناحیه یک منطقه 9 با همکاری خانه سلامت محله شهید دستغیب نسبت به برگزاری کلاس آموزشی " تاثیر حماسه عاشورا بر سلامت فرزندان " اقدام کرد.

وی ادامه داد: برای زنده نگه داشتن یاد حماسه عاشورا در ذهن فرزندان ، مادران نقش بسیار خطیر و حساسی دارند آنها می بایست با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) فرزندان صالح تربیت نمایند و با علم کامل به حماسه عاشورا به سوالات فرزندان خود در این زمینه پاسخ دهند و به آنها درس ایستادگی ، صبر و استقامت اسوه های دین و ایمان و رشادت را یاد دهند.

در دیگر برنامه های اجرایی ناحیه یک منطقه 9 به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) واحد ورزش بانوان ناحیه یک منطقه 9 اقدام به برگزاری زیارت عاشورا در ایستگاه تندرستی بوستان کوثر کرد.

محبوبی مدیر اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه یک از برگزاری زیارت عاشورا در ایستگاه تندرستی بوستان کوثر خبر داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: خلوص ، منطقه ، اقدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار