قائم مقام معاونت فرهنگي و اجتماعي مترو تهران گفت:به مناسبت فرارسیدن شهادت امام حسین (ع) و هفتاد و دوتن از شهیدان کربلا، با نصب سیا‌هی‌های محرم و فرهنگ عاشورایی متروی تهران سیاه‌پوش شهید کربلا شد.

هادي زند  در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ماه عزای حسینی افزود: در این میان معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو با تدوین برنامه‌های مختلف سعی بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر این ایام دارند تا با به تصویر کشیدن واقع کربلا یادآور این
ایام برای شهروندان باشند.
 
وي در ادامه تصریح کرد: در اين راستا ايستگاههاي مترو با پخش کلیپ و نصب بنر و لمينت هايی با موضوع محرم و فرهنگ عاشورایی و تداوم عاشورا در دفاع مقدس با شعار امت خمینی عزت حسینی فضا سازي گرديد، و گروه هاي تئاتر مجسمه كه در آن بازيگران با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضامين، پیامهای نهضت عظیم عاشورا و ارزش‌های والای این ماه بزرگ را در معرض دید شهروندان قرار می دهند.
 
وي با تاکید بر محتوا بخشی به برنامه های ماه محرم از سوی متولیان و برنامه‌ریزان فرهنگی افزود: واقعه عاشورا یک رویداد یک ‌روزه نیست؛ یک دانشگاه، یک مکتب و یک بینش است. در این دانشگاه بالاترین درس‌های ذلت‌گریزی، ستم‌ستیزی، حمایت از دین و امامت، وفاداری، شجاعت، شکیبایی، پایبندی به آداب و اصول اسلامی و مبارزه با خودپرستی و خودکامگی با خون نگارش یافته و فضیلت‌های والای الهی و انسانی به نمایش گذاشته شده است.

قائم مقام معاونت فرهنگي و اجتماعي مترو تهران اجرای موسیقی های آئینی از اقوام خوزستان،مازندران،آذربایجان، اجرای سرود های مناسبتی، مراسم پرده خوانی با موضوع شهدای کربلا و ... را از دیگر برنامه های ایام ماه محرم و شهادت سالار و سرور شهیدان در متروی تهران بيان كرد.
 
وی در پايان  با تاکید برضرورت نهادینه شده فرهنگ عاشورایی در جامعه، خاطرنشان کرد: با نهادینه شدن این فرهنگ است که نسل جوان انقلاب، خواهد توانست پاسداری توانمند و پر شور در توسعه فرهنگ ناب اسلام در تمامی عرصه های فرهنگی و اجتماعی باشد./

انتهاي پيام//
برچسب ها: مترو ، رنگ ، بو ، محرم ، عاشورایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار