دیپلمات سابق روس ضمن انتقاد از موضع آمریکا در قبال مذاکرات اخیر ژنو بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک تاکید کرد وزیر خارجه آمریکا این مواضع را تحت فشارها رژیم صهیونیستی که به هیچ وجه از نتایج مذاکرات رضایت ندارد، اتخاذ کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی العالم؛ " ویاچسلاو ماتوزوف" در گفتگویی با این شبکه درباره علت اظهارات اخیر "جان کری" وزیر خارجه آمریکا درباره مذاکرات ایران و گروه پنج بعلاوه یک در ژنو این که چرا وی چهره این مذاکرات را تخریب می کند گفت: بدون شک اسرائیل فشارهای سنگینی بر اسرائیل وارد می کند زیرا اسرائیل به هیچ وجه از نتایج مذاکرات اخیر ایران و گروه پنج بعلاوه یک در ژنو راضی نیست و آمریکا به سبب آمادگی برای پیشرفت در این مذاکرات با واکنش های شدید اسرائیل روبرو شده است زیرا اسرائیل هرگونه نزدیک شدن آمریکا و غرب به ایران را رد می کند. هر انسانی می داند که سخنان جان کری واقعیت ندارد و وزارت خارجه روسیه نیز به وضوح دیدگاه خود را در این باره اعلام کرد.
وی در ادامه به خواسته هایی که لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در مذاکرات ژنو مطرح کرد اشاره کرد و افزود: این خواسته های غیرواقعگرایانه نشان دهنده وجود فشارهای خارجی علیه آنهاست. تردیدی نیست که چنین رویکردی سازنده نیست و روسیه به تماس های خود با آمریکا، فرانسه و انگلیس ادامه می دهد تا اوضاع آرام شود و آنها مواضع خود را تحت فشار طرف های حامی اسرائیل تغییر ندهند.
وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به این که اینگونه موضعگیری های آمریکا تا چه اندازه اعتماد طرف مقابل را در مذاکرات آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد گفت: هیأت های روسیه و آمریکا به زودی با یکدیگر دیدارهایی درباره سوریه و کنفرانس ژنو2 خواهند داشت و بدون شک موضعگیری ها در قبال برنامه هسته ای ایران و مذاکرات این کشور با گروه پنج بعلاوه یک نیز بار دیگر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. هرگونه موضعگیری در قبال ایران مسئله کنفرانس ژنو2 و تلاش ها برای حل بحران سوریه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد به همین سبب روسیه تلاش می کند اوضاع را به مسیر درست خود برگرداند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار